اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری های پارلمانی محور رایزنی مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا

مقامات ارشد ازبکستان و معاون رئیس پارلمان اتحادیه اروپا در چارچوب یک ویدئو کنفرانس چشم انداز گسترش همکاری های دوجانبه پارلمانی را بررسی کردند.

همکاری های پارلمانی محور رایزنی مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «دلیار حکیم اف» سفیر ازبکستان در اتحادیه اروپا، «قدمبای سلطان اف» سفیر ازبکستان در لتونی و فنلاند و «هیدی هاوتالا» معاون رئیس پارلمان اتحادیه اروپا به صورت ویدئو کنفرانس چشم انداز گسترش همکاری‌های دوجانبه پارلمانی را بررسی کردند.

در این رایزنی‌ها در مورد چگونگی و چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل بین ازبکستان و اتحادیه اروپا تبادل نظر شد.

طرف ازبکی گزارشی را در مورد گفت‌وگوهای در دست انجام برای کسب مقام کشور ذینفع سیستم عمومی ترجیحات (GSP+)، تنظیم قرارداد دوجانبه و همکاری‌های گسترده و پیوستن به سازمان تجارت جهانی در اختیار طرف اروپایی قرار داد.

همچنین گزارشاتی مبنی بر مفاد اصلی پیام «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به مجلس عالی، انتخابات ریاست جمهوری در ماه اکتبر سال جاری و ابتکارات میرضیایف که در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح شد، ارائه داد. 

هاوتالا با ابراز رضایت از توسعه بیش از پیش روابط بین «تاشکند» و اتحادیه اروپا، بر پیشرفت به دست آمده در چارچوب سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) تاکید کرد.

معاون رئیس پارلمان اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که این روند به زودی به پایان می‌رسد و این امر پاسخگویی منافع هر دو طرف خواهد بود.

وی همچنین بر اهمیت اجرای تعهدات این کشور در چارچوب کنوانسیون‌های بین المللی تاکید و ابراز اطمینان کرد که حل و فصل این موضوع در روابط دوجانبه یک پیشبرد بزرگی خواهد بود.

طرفین در پایان، برگزاری مراسمی در «بروکسل» و برنامه روابط آینده را هماهنگ کردند.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحادیه اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول