اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توانمندسازی روستائیان با کاشت میوه‌های استوایی/ حفظ سرمایه در فرایندی اشتغالزا

مدیر مرکز شتاب‌دهنده باور بسیج دانشجویی فارس گفت: در راستای ایجاد توسعه اشتغال، شناسایی اقلیم و استفاده بهینه از ظرفیت‌ روستائیان، برای نخستین بار کشت درختان با محصولات استوایی توسط مرکز شتاب‌دهنده باور بسیج دانشجویی استان فارس آغاز شد.

توانمندسازی روستائیان با کاشت میوه‌های استوایی/ حفظ سرمایه در فرایندی اشتغالزا

حسام بوستانی در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در این طرح، مرکز شتاب دهنده باور بسیج دانشجویی با استفاده از کارشناسان مجرب و خبره در زمینه‌های مختلف علمی، علاوه بر آموزش رایگان به روستائیان و جذب سرمایه همچنین خرید تضمینی محصولات کشاورزی، اقدام به راه‌اندازی اشتغال‌های خانگی به‌ صورت تخصصی در روستا‌ها نموده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ضمن مطالعه دقیق اقلیم و برنامه‌های بارندگی در طی ۱۰ سال گذشته و سالهای آتی، با تغییرات ژنتیکی در گیاهان خاص استوایی، موفق به تکثیر و سازگار نمودن درختان استوایی با آب‌ و هوای استان فارس شده است، افزود: علاوه بر تکثیر و کاشت درختان خاص، اقدام به تکثیر و کاشت گیاهان دارویی در منطقه سروستان با در اختیار گذاشتن زمین توسط یکی از خیران شیرازی به مساحت ۳۳ هکتار جهت راه‌اندازی نهالستان گیاهان دارویی کرده است.

مدیر مرکز شتاب‌دهنده باور بسیج دانشجویی فارس اظهار کرد: در هفته گذشته با دعوت از کارشناسان از کشورهای روسیه و گرجستان و حضور آنان در شهر شیراز همچنین شناسایی منطقه مناسب برای پرورش گوسفند رومانُف، کارگاه توانمندسازی و آموزشی-ترویجی ویژه جهادگران و مسئولان گروه‌های جهادی بسیج دانشگاه‌های استان فارس برگزار شد.

بوستانی بیان داشت: شناسایی بازار مصرف و توانمندی‌های روستائیان برای تولید محصولات باکیفیت متناسب با نیاز خریداران در بازار مصرف و نیز جلوگیری از هدر رفت سرمایه، زمان، اشتغال سالم، پویا و نیز تولید ثروت در روستاها از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز برای جامعه هدف است.

وی با تأکید بر اینکه این مرکز آمادگی خود را در زمینهٔ مطالعات، تحقیقات و نیز مدیریت صادرات تولیدات روستائیان تا بازار مصرف اعلام می‌کند و در نتیجه بستر را برای ورود به چرخه تولید مهیا می‌سازد، افزود: هر روستایی با حداقل سرمایه علاوه بر اینکه وارد چرخه تولید شده، ضمانت خرید نیز در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد.

این مسئول اظهار داشت: طرح شتاب دهنده باور، توانایی و قابلیت گسترش به سراسر استان را دارد و نیز علاوه بر درآمد سرشار برای روستائیان، از افراد صاحب ایده و کارآفرین برای شرکت در این مجموعه علمی دعوت به عمل می‌آید تا از ظرفیت‌ها به عنوان فرصت‌های کسب‌وکار با شیوه‌های به‌روز و علمی جهان بهره‌مند شوند.

مدیر مرکز شتاب دهنده باور اضافه کرد: جهت مطالعات اولیه حدود ۵۰۰ میلیون ریال به‌ صورت شخصی هزینه شده است و در پایان همین هفته برای نخستین بار در شهر شیراز انواع درختان استوایی و گیاهان دارویی در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع در منطقه خالدآباد داریون کاشته می‌شود که علاقه‌مندان در چند ماه آینده می‌توانند با بازدید از این مجموعه الگوی کشت گرفته و از این‌ پس سرمایه افراد در آزمون‌ و خطا در اقدامات کشاورزی علمی از بین نخواهد رفت و باغداران و کشاورزان بدون هیچ دغدغه‌ای اقدام به کشت می‌نمایند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول