اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

روزانه ۷۰۰ هزار ارتباط زنده در شبکه شاد انجام می‌شود/ اعلام زمان آموزش‌های حضوری در مدارس

وزیر آموزش و پرورش راه‌اندازی سامانه شاد را انقلابی در حوزه آموزش دانست و گفت: در حال حاضر روزانه تا ۷۰۰ هزار ارتباط زنده در این سامانه برقرار می‌شود و شبکه ارتباطی بسیار خوبی میان دانش‌آموزان و معلمان شکل گرفته است.

روزانه ۷۰۰ هزار ارتباط زنده در شبکه شاد انجام می‌شود/ اعلام زمان آموزش‌های حضوری در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن حاجی‌میرزایی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش در برابر بزرگترین چالش قرن قرار گرفته است، اظهار داشت: در این چالش بزرگ، تمام مسیرها و فرآیندهایی که در سال‌های گذشته فراهم شده بود به‌ یک‌باره تعطیل شد؛ اما مأموریت یادگیری و آموزش قابل تعطیل نبود.
 
وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید تدابیر مناسب اندیشیده می‌شد؛ ابتدا به تلویزیون متوسل شدیم و انصافا همکاری خوب و جهادگونه‌ای شکل گرفت؛ اما امکان ارزیابی وجود نداشت، بنابراین به فکر ایجاد یک سامانه افتادیم.
 
حاجی‌میرزایی گفت: مهم‌ترین کارکرد این سامانه، ایجاد انسجام در شبکه گسیخته معلمان و دانش‌آموزان بود؛ ما تمام محتوای آموزشی در تمام پایه‌های تحصیلی را در این سامانه تولید و عرضه کردیم؛ دسترسی به آموزش باکیفیت در جغرافیای ایران توزیع شد و امکان استفاده از آموزش معکوس برای دانش‌آموزان فراهم شد.
 
وی اضافه کرد: در این سامانه مدیران با معلمان و معلمان با دانش‌آموزان ارتباط گرفتند و در حال حاضر روزانه تا ۷۰۰ هزار ارتباط زنده در این سامانه برقرار می‌شود.
 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه شاد یک محیط کاملا امن است، افزود: از زمان راه‌اندازی این سامانه تاکنون بیش از ۲۶ میلیارد پیام و ۱۰ میلیارد فایل آموزشی مبادله شده و تنها در یکی از شهرهای استان آذربایجان‌شرقی، ۲۰ هزار محتوای آموزشی تولید شده است.
 
حاجی‌میرزایی در عین حال گفت: معتقدیم که آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری باشد و هر زمان که نگرانی‌ها برطرف شود، آموزش حضوری را از سر می‌گیریم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به کیفیت نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری در حوزه یادگیری را یکی از معیارهای حکمرانی شایسته دانست و گفت: یادگیری، عنصر اصلی شکل‌گیری فرهنگ و تمدن است و همه تحولات پایدار اجتماعی، مرهون جریان آموزش و یادگیری است.
 
حاجی‌میرزایی با تأکید بر رسالت خطیر شورای آموزش و پرورش در ارتقای جریان تعلیم و تربیت، بیان داشت: برای دست‌یابی به پیشرفت پایدار باید آموزش و پرورش را در کانون توجه قرار داده و همه اجزای تفکیک ‌شده توسعه و پیشرفت را حول محور یادگیری جمع کنیم.
 
وی تأکید کرد: کاری که در شورای آموزش و پرورش استان باید انجام شود، فراتر از همکاری و در واقع هم‌راستایی است و باید باور داشته باشیم که همه ما یک مأموریت مشترک داریم.
 
وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به شاخص‌های ارزیابی عملکرد استان در حوزه آموزش و پرورش، خواستار تلاش بیشتر برای رفع نقاط ضعف استان شد.
 
وی، نسبت تعداد دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای در آذربایجان‌شرقی را در مقایسه با متوسط کشوری، نسبتاً خوب توصیف کرد و یادآور شد: برای رسیدن به هدف‌گذاری ۵۰ درصدی در این حوزه نیازمند کار بیشتر و حمایت شورای آموزش و پرورش هستیم.
 
حاجی‌میرزایی همچنین از مشارکت خیران استان در امر مدرسه‌سازی به‌ویژه در شهرستان ملکان قدردانی کرد و گفت: طرح آجر به آجر برای سهیم شدن آحاد جامعه در این امر مهم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول