اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان به میزبانی پلدختر برگزار می‌شود

مسئول ستاد اجرایی کنگره شهدا در استان گفت: کنگره ۶۳۰۰ شهید استان لرستان سال آینده برگزار می‌شود.

کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان به میزبانی پلدختر برگزار می‌شود

محمد محمودوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در پل‌دختر، اظهار داشت: کنگره شهدای استان لرستان در اواخر سال ۱۴۰۰ یا به لحاظ شرایط کرونا در اوایل سال ۱۴۰۱ در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: بنا شد در سطح استان لرستان در هر شهرستان ستاد اجرایی تعریف شده،برای انجام برنامه‌های کنگره در چارچوب شرح وظایف کمیته‌ها در حوزه‌های مختلف و مربوطه تعیین شود.

مسئول ستاد اجرایی کنگره در لرستان گفت: هر ستاد بر اساس شرح وظایف شاخص‌های مسائل مربوط به دفاع مقدس حوزه شهرستان خود، مانند سرگذشت‌پژوهی و تاریخ شهادت شهدا، مصاحبه با والدین آنان و سایر برنامه‌های روتین را عملیاتی کرده و آن را به منصه ظهور می‌رساند.

وی افزود: استاندار لرستان به عنوان رئیس و فرمانده سپاه استان دبیر ستاد اجرایی کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان هستند و در شهرستان‌ها فرمانداران به عنوان رئیس این ستاد،فعالیت‌هایی که انجام می‌شود را پیگیری ،مطالبه و بر آن نظارت می‌کنند.

محمودوند یادآور شد: این کنگره بر اساس فرمایشات امامین انقلاب و مطالبه مقام معظم رهبری در راستای اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، به عنوان نیاز اساسی کشور در لرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: پل‌دختر از مناطقی است که در دوران دفاع مقدس علاوه بر این‌که قدم‌گاه شهدا و رزمندگان اسلام به مناطق جنوب بوده،از شهرستان‌هایی است که برای نخستین بار در استان مورد اصابت و بمباران حملات هوایی دشمن قرار گرفت.

مسئول ستاد اجرایی کنگره در استان گفت: رزمندگان زیادی از شهرستان پل‌دختر به جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس اعزام شدند و با وجود شهدای شاخص،رزمندگان این منطقه نیز در این دوران نشانه‌هایی از ایثار و شجاعت از خود برجای گذاشتند که نیاز به روایت‌گری دارد.

وی افزود: با توجه به دور شدن زمانی از دوران دفاع مقدس برای نشر ارزش‌های این دوران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازم است، این ارزش‌ها برجسته شده و به منصه ظهور برسد.

محمودوند یادآور شد: تحقق این امر در پل‌دختر به نحو مطلوب، به هم‌کاری مردم، خانواده شهدا و ایثارگران و مسئولان دستگاه‌های دولتی و میزان تلاش آنها بستگی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول