اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

وقتی گوش کسی بدهکار شهدا نیست/ ادامه وضعیت اسف‌بار تپه نورالشهدای دورود

متاسفانه پس از گذشت چندین ماه از طرح موضوع عدم ساماندهی یادمان شهدای گمنام دورود و رسانه‌ای کردن کم‌کاری برخی مدیران، امروز همچنان شاهد وضعیت اسف‌بار این مجموعه و بلکه شرایطی به مراتب بدتر از گذشته هستیم.

وقتی گوش کسی بدهکار شهدا نیست/ ادامه وضعیت اسف‌بار تپه نورالشهدای دورود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، در ماه‌های اخیر و طی سلسله گزارش‌هایی موضوع عدم سامان‌دهی مجموعه فرهنگی تپه شهدای گمنام شهرستان دورود در این خبرگزاری منتشر و مورد پیگیری قرار گرفت.

بر اساس مشاهدات و پیگیری‌های مجدد خبرنگار فارس، متاسفانه پس از گذشت چندین ماه از طرح موضوع و رسانه‌ای کردن کم‌کاری برخی مدیران دولتی، امروز همچنان شاهد وضعیت اسف‌بار تپه نورالشهدای دورود و بلکه شرایطی به مراتب بدتر از گذشته در این مجموعه هستیم.

طی روزهای گذشته تخریبی‌های ساختمان و فرونشست زمین اطراف یادمان بیشتر شده و به دلیل نبود نیروی نگهبان شاهد شکستگی شیشه‌ها، سرقت کابل‌های برق و تخریب و بی‌حرمتی به سنگ قبور و یادمان شهدای گمنام هستیم.

 

تردیدی نیست ایجاد و ساماندهی یادمان‌ شهدا به ویژه شهدای گمنام مظاهری از حفظ یاد و خاطره این عزیزان گلگون کفن است، با این وجود متاسفانه بر خلاف تاکیدهای مستمر مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق این مهم و مطالبه به حق مردم، اما گویا گوش دولت و نماینده‌های آن در دورود به این امر بدهکار نبوده و به گونه‌ای گام در مسیر فراموشی چگونه به منصب رسیدن خود و پایمال کردن خون شهیدان گذاشته‌اند.

اگرچه همگی آحاد مردم در حفظ نام و یاد شهدا نقش بسزا و موثری دارند، اما در این میان به واسطه مواد قانونی و مصوبات اجرایی، فرمانداران هر شهرستان موظف به حفاظت و ساماندهی یادمان‌های شهدا هستند و تخطی از این مسوولیت تخلف محسوب شده و مورد ایراد است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به عدم اجرای مصوبات مطرح شده جهت تعیین‌تکلیف تپه نورالشهدای دورود، به فارس گفت: با وجود برگزاری جلسه‌ای طی ۲ ماه گذشته با عوامل ذی‌ربط در فرمانداری دورود، اما متاسفانه تاکنون هیچ‌گونه اقدام عملی برای ساماندهی یادمان انجام نشده است.

محسن رشیدی ضمن انتقاد از عملکرد فرماندار سابق دورود مبنی بر پیگیری نکردن مصوبات تعیین‌تکلیف تپه شهدای گمنام این شهرستان، از ادامه پیگیری‌ها توسط فرماندار جدید دورود خبر داد.

وی با بیان اینکه در انجام کارها نبایستی قائم به شخص بود، گفت: فرماندار تغییر کرده، شهر که همچنان پابرجاست، از این‌رو مصوبات گذشته برای ساماندهی نورالشهدا همچنان به قوت خود باقی است و انتظار می‌رود فرماندار جدید موضوع را در سریع‌ترین زمان پیگیری کند.


 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان داشت: طی هفته‌های گذشته بارها به فرماندار سابق نامه زدیم و خواستار پیگیری و ساماندهی مجموعه شدیم، اما متاسفانه جواب هیچ‌یک از نامه‌ها داده نشد.

رشیدی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون، دولت موظف به حفظ و نگهداری از یادمان‌های شهدا است، افزود: بنیاد حفظ آثار موظف به تدفین و ایجاد المانی برای گرامی‌داشت شهدا است و پس از تحویل به مجموعه مدیریتی شهر، فرمانداران به عنوان رئیس هیات امنا موظف به حفاظت از این مجموعه هستند.

وی ادامه داد: همان‌گونه که نگهداری و تنظیف شهر به عهده فرماندار و شهردار است، حفظ حریم شهدای گمنام نیز بر اساس قانون بر عهده این عوامل بوده و هرگونه بی‌اعتنایی نسبت به این مهم، خلاف قانون است.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تاکید بر اینکه وظایف هر یک از اعضای مرتبط با ساماندهی تپه شهدای گمنام دورود به تفکیک ذکر شده است، افزود: با این وجود همچنان پس از گذشت دو ماه از شرح وظایف، اما هیچ کدام عملیاتی نشده و همچنان ساماندهی یادمان بلاتکلیف مانده است.

گفتنی است این خبرگزاری بنا به رسالت مطالبه‌گری خود، ساماندهی تپه نورالشهدای دورود را همچنان پیگیری کرده و این مهم را تا رسیدن به نتیجه مطلوب از مسؤولان ذی ربط مطالبه خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول