اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فرسودگی شبکه آبرسانی و عدم اجرای شبکه فاضلاب از معضلات روستای اصیل‌آباد شهریار

دهیار روستای اصیل‌آباد شهریار با اشاره به فرسودگی شبکه آبرسانی و عدم اجرای شبکه فاضلاب در روستای اصیل‌آباد شهرستان شهریار، گفت: ۷۰ درصد بافت روستای اصیل‌آباد فرسوده است همچنین ۲۴ سال از زمان ابلاغ طرح هادی این روستا می‌گذرد.

فرسودگی شبکه آبرسانی و عدم اجرای شبکه فاضلاب از معضلات روستای اصیل‌آباد شهریار

حمید زمانی‌زاده دهیار روستای اصیل‌آباد شهرستان شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار، اظهار کرد: روستای اصیل‌آباد از توابع بخش جوقین شهرستان شهریار با مساحتی بالغ بر ۱۲۰ هکتار و جمعیتی ۴۱۲۰ نفر( مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵) در جنوب غربی این شهرستان قرار دارد که طبق آمایش غیررسمی سال ۹۹ این جمعیت بیش از ۸ هزار نفر است.

وی گفت: روستای اصیل‌آباد نیز با توجه به وجود امکانات مختلف رفاهی و خدماتی و دسترسی به محورهای مواصلاتی و سیاست‌های اجرایی مدیریت دوره پنجم روستایی، مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق افتاد.

دهیار روستای اصیل‌آباد شهرستان با اشاره به گذشت بیش از ۴۰ سال از اجرای شبکه آبرسانی روستا، بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی اصیل‌آباد وجود شبکه فرسوده آب‌رسانی است که از سال ۹۷، ۵.۵ کیلومتر تعویض شبکه آب‌رسانی توسط دهیاری انجام شد.

زمانی‌زاده با اشاره به نیاز تخصیص بودجه مناسب و ملی برای اصلاح شبکه آبرسانی روستا و توجه ادارات آبفا شهری و روستایی، ابراز کرد: همچنین عدم اجرای شبکه فاضلاب نیز از دیگر مشکلات روستا است که تقاضای توجه و پیگیری از سوی مسؤولان عالی شهرستانی و استانی را داریم.

وی با اشاره به بافت فرسوده روستایی و وجود مدارس با عمر بالای ۴۰ سال از جمله دیگر مشکلات روستا ادامه داد: ۷۰ درصد اصیل‌آباد بافت فرسوده است و در مراحل بازنگری طرح هادی روستا قرار داریم.

دهیار روستای اصیل‌آباد شهرستان خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی(هادی) روستای اصیل‌آباد در سال ۷۲ دیده و در سال ۷۶ تصویب و ابلاغ شد که این طرح‌ها ۱۰ ساله بوده و ۲۴ سال از ابلاغ طرح هادی این روستا گذشته است.

زمانی زاده تصریح کرد: در حال حاضر در مراحل بازنگری انتظار ما این است که ۱۲۰ هکتار بافت فعلی روستا حدوداً به ۳۰۰ هکتار ارتقاء پیدا کند که نیاز است همکاری لازم از سوی بنیاد مسکن انجام پذیرد.

وی با اشاره به لزوم نگاه ویژه مسؤولان استانی و شهرستانی به روستای اصیل‌آباد با توجه به وجود پتانسیل‌های متعدد،  عنوان کرد: طی یک سال گذشته حدود ۸۰۰ بسته حمایتی معیشتی در چندین مرحله توسط دهیاری و شورای اسلامی با همکاری بسیج و خیران توزیع شد.

دهیار روستای اصیل‌آباد شهرستان یادآور شد: موضوع احداث مسکن برای قشر کم‌بضاعت، احداث مجتمع دامپروری و حمایت از بخش کشاورزی روستا از برنامه‌های آتی محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/ش/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول