اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی/بیت‌المال را صرف امور تبلیغاتی نکنید

رئیس کل دادگستری استان البرز ضمن تأکید بر اینکه جرائم انتخاباتی به صورت ویژه در دستوکار قرار دارد و سوء استفاده از بیت المال خط قرمز دستگاه قضاء است، گفت: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در البرز تشکیل شد.

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی/بیت‌المال را صرف امور تبلیغاتی نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، ظهر امروز در نشست «ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی» که در دادگستری استان البرز برگزار شد، گفت: طبق روال قوه قضائیه در ایام مانده به آغاز انتخابات، رئیس قوه قضائیه دستور تشکیل «ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی» را صادر می‌کند که آیت الله رئیسی در اواسط بهمن‌ها با صدور بخشنامه‌ای خواستار تشکیل این ستاد در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی شده و وظایف و تکالیف را احصاء کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و میاندوره‌ای مجلس خبرگان و شورای اسلامی در سال آتی، بیان کرد: در استان البرز صرفا انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر به مانند سایر نقاط کشور برگزار خواهد شد؛ با توجه به تکالیف متعدد قانونی در ایام برگزاری انتخابات، تشکیل این ستاد می‌تواند انتخاباتی سالم را در کلیه مراحل اعم از ثبت‌نام، تبلیغات، برگزاری و پس از اعلام نتایج در پی داشته باشد.

اولویت پیشگیری بر برخورد قضایی

این مقام مسؤول با بیان اینکه سیاست «پیشگیری» بر «برخورد» در دادگستری استان اولویت دارد، تشریح کرد: انتخابات پیشین نشان داد که با پیگیری سیاست پیشگیری، میزان تخلفات و جرایم کاهش می‌یابد تا جایی که در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، تعداد پرونده‌های قضایی تشکیل شده بسیار معدود بود.

وی برگزاری جلسات توجیهی با نامزدها و نمایندگان آن‌ها در ایام برگزاری انتخابات مجلس توسط دادستانی و ستاد انتخابات را در کاهش وقوع جرایم بسیار تاثیرگذار ارزیابی کرد و خواستار ادامه همین سیاست در انتخابات پیش رو شد.

فاضلی هریکندی با اشاره به تشکیل «ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی» در شهرستان‌های استان با پیگیری دبیر ستاد و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان، تصریح کرد: در مرکز استان و کلیه حوزه‌های قضایی در سه سطح دادسرا، کیفری 2 و تجدیدنظر شعب ویژه به منظور رسیدگی سریع به جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل و ابلاغ قضات نیز صادر شده است و این آمادگی وجود دارد هرنوع جرایم و تخلفات انتخاباتی احتمالی طبق مقررات در سریعترین زمان رسیدگی شود.

هشدار به اقدامات تخریبی در فضای مجازی

وی تبلیغات از بستر فضای مجازی را فرصتی مغتنم در شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا دانست و متذکر شد: استفاده از این فضا یک فرصت برای نامزدهاست ولی حتما باید دقت شود که اقدامات تخریبی و رقابت ناسالم و غیراخلاقی مورد رصد دستگاه‌های انتظامی و امنیتی استان خواهد بود و دستگاه قضایی برخورد جدی در اسرع وقت با متخلفان خواهد داشت.

فاضلی هریکندی انسداد کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های مجازی را نخستین گام برخورد قضایی با هر نوع تخلف و جرم انتخاباتی در بستر فضایی مجازی برشمرد و تاکید کرد: در مرحله بعد به این جرایم در دادسرا و محاکم استان رسیدگی قضایی خواهد شد.

سوء استفاده از بیت المال خط قرمز دستگاه قضا

وی با تصریح بر اینکه سوء استفاده از بیت المال و اموال عمومی در تبلیغات، خط قرمز دستگاه قضایی استان است بیان کرد: از دستگاه‌های انتظامی و اطلاعاتی خواسته شده کلیه اقدامات را مورد رصد دقیق قرار دهند.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان البرز تعامل با ستاد انتخابات و هیات اجرایی و نظارت را اولویت دادگستری برشمرد و گفت: دستگاه قضایی فارغ از جناح بندی‌ها و اینکه چه کسی رای خواهد آورد به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور با حضور حداکثری مردم به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول