اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

پایگاه‌های بسیج باید به مراکز علمی تبدیل ‌شوند/ شکل‌گیری شبکه‌های مخترعان در استان‌ها

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری در اولین رویداد تا ثریا گفت: پایگاه‌های بسیج در محلات باید به مراکز علمی و فناوری و مرجعیت علمی تبدیل شوند.

پایگاه‌های بسیج باید به مراکز علمی تبدیل ‌شوند/ شکل‌گیری شبکه‌های مخترعان در استان‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی رحیمی امروز در حاشیه بازدید از اولین رویداد تا ثریا در محل سالن شهید فخری‌زاده لانه سابق جاسوسی آمریکا گفت: مرجعیت علمی قبلا دست مسلمانان بود بعد از آن به دست غربی‌ها افتاد و الان با فناوری‌های نو و جوانانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند در حال تغییر این مرجعیت است که در سه دهه آینده وضعیت مرجعیت علمی در دنیا تغییر می‌کند.

رحیمی گفت: سرمایه انسانی در ورود به چرخه فناوری از سوی بسیج تأمین می‌شود و پایگاه‌های بسیج در محلات باید به مراکز رشد و فناوری تبدیل شوند.

به گفته وی، 50 هزار پایگاه مقاومت بسیج در کشور وجود دارند که این پایگاه‌ها در محلات با تقویت بنیه علمی و مهارتی توسط بسیج دانشجویی و متخصصان می‌توانند به هسته‌های علمی مسأله‌یاب و حل مشکلات محله‌ها با اولویت‌بندی مشکلات مردم تغییر پیدا کنند.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری گفت: قرار است ظرف سه دهه آینده خیزش علمی صورت گیرد که یکی از محل‌های این خیزش علمی همین پایگاه‌های بسیج در محلات به شمار می‌روند و با دگرگونی در فناوری‌ها می‌توانیم به جهاد علمی دسترسی پیدا کنیم و کشور ما در آینده به مرجعیت علمی می‌رسد.

وی همچنین گفت: مطلوبیت ما این است که مسائل اقتصادی کشور را هم به روش علمی حل کنیم و بسیج علمی آمادگی دارد با توانمندسازی سرمایه انسانی در کشور و استفاده از جوانان در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و نوآور تلاش کند.

رحیمی همچنین با بیان اینکه کشور ما تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفته است، در عین حال گفت: ما مصمم هستیم به مرجعیت علمی دست پیدا کنیم و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند مسائل اساسی جامعه را با روش‌های نوآورانه حل کنند. تشکیلات بسیج هم نیازی به بروکراسی‌های زائد اداری ندارد و نیروهای متخصص بسیج آمادگی دارند تا سطح دانشگاه‌های کشور را از نسل سه به نسل چهار برسانند؛ در اروپا قرار است تا 10 سال آینده نسل دانشگاه‌ها از 4 به 5 برسد.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری همچنین گفت: در حال حاضر شبکه مخترعان در هر استان با حداقل 400 تا 500 عضو شکل گرفته و مخترعان و مبتکران در کل کشور به نوعی عضو سازمان بسیج علمی کشور هستند البته در بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، بسیج حقوق‌دانان و سایر تشکل‌های بسیجی هم حضور دارند که همه این افراد عضو سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور به شمار می‌روند.

نمایشگاه اولین رویداد تا ثریا با مشارکت 50 شرکت دانش‌بنیان در جهت ارائه راه‌حل‌های فناورانه برای مشکلات اقتصاد و صنعت کشور در محل سالن رویداد شهید فخری‌زاده در لانه سابق  جاسوسی آمریکا از دیروز برگزار شده و امروز این نمایشگاه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول