اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

جلوی پارتی بازی و طایفه گرایی در استخدام‌ها گرفته شود

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با نظارت دقیق و برخورد قانونی جلوی پارتی بازی و طایفه گرایی در استخدام دستگاه‌ها را گرفت و برای شایسته گزینی در ادارات چاره اندیشی کرد.

جلوی پارتی بازی و طایفه گرایی در استخدام‌ها گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم جمیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به دیدار خود با جمشید انصاری معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار داشت: تعداد زیادی از جوانان تحصیلکرده و مستعد ما به دلیل قوانین دست و پاگیر و سیاست‌های نادرست جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی دچار سرخوردگی و انفعال شده‌اند و بعضی‌ها خروج از کشور را به این وضعیت نامطلوب ترجیح می‌دهند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: سازمان اداری و استخدامی کشور باید تمهیداتی بیاندیشد تا دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها متناسب با رشته‌های تخصصی مورد نیازشان چهره‌های توانمند و نخبه را جذب کنند و آنها را در پشت آزمون‌ها و شرایط سخت جذب نیرو نگه ندارند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است این فرد نخبه با ساز و کار و قوانین بنیاد ملی نخبگان شناسایی شده باشد و یا اینکه در چارچوب دستورالعمل‌های بنیاد نخبگان به عنوان نخبه شناخته نشود ولی از لحاظ علمی و تخصصی، توانمندی لازم را داشته باشد.

جمیری ادامه داد: در حال حاضر آمار مناسبی از جذب نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد و دستگاه‌ها در این خصوص احساس نیاز نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: معاون رئیس جمهور نیز این استدلال را قبول داشتند و گفتند علاوه بر شاخص‌هایی که آیین نامه جذب و نگهداری نیروی انسانی نخبه و استعداد برتر در دستگاه‌های اجرایی مشخص کرده، ما به مدیران دستگاه‌ها اجازه جذب نیروهای متخصص و مورد نیاز دستگاه را ابلاغ کرده‌ایم ولی متأسفانه از این فرصت‌ها سوء استفاده می‌شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای تصریح کرد: باید با نظارت دقیق و برخورد قانونی جلوی پارتی بازی و طایفه گرایی در استخدام دستگاهها را گرفت و برای شایسته گزینی در ادارات چاره اندیشی شود.

جمیری خاطرنشان کرد: هدف ما از این دیدار تعریف ساز و کاری برای جذب نیروهایی بود که واقعاً مورد نیاز دستگاه‌ها هستند نه اینکه بدون نظارت دقیق و دستورالعمل مناسب مجاز به جذب افراد بدون تخصص و تعهد باشند.

وی بیان داشت: باید علم اندوزی و تخصص گرایی به عنوان یک ارزش در جامعه ما مورد توجه قرار بگیرد و در ساختار جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک شاخص ویژه مدنظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول