اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

دادگر: پرداخت اجاره به شرکت توسعه منطقی نیست/ بدون ریالی هزینه لیگ اهداف پروازی را برگزار کردیم

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: با این شرایط پرداخت اجاره به شرکت توسعه منطقی نیست.

دادگر: پرداخت اجاره به شرکت توسعه منطقی نیست/ بدون ریالی هزینه لیگ اهداف پروازی را برگزار کردیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی دادگر در نشست خبری، عنوان کرد: ما ابتدای سال با بیماری کرونا مواجه بودیم، بعد از اینکه مشخص شد المپیک نیست، برنامه‌ها به صورت روتین پیگیری و تمرینات به صورت آنلاین دنبال شد.

رئیس فدراسیون تیراندازی، ادامه داد: نیمه دوم با اخذ مجوز مسابقات آزاد در تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی برگزار و یک رضایت نسبی و عمومی نصیب تیراندازی شد. ما مسابقات لیگ را هم برگزار کردیم که امیدواریم پشتوانه خوبی برای تیم ملی باشند.

* لیگ اهداف پروازی را بدون ریالی هزینه برگزار کردیم

دادگر همچنین با اشاره با برگزاری لیگ اهداف پروازی، خاطرنشان کرد: لیگ جدید را به شیوه جدید طراحی کردیم تا مسابقات تراپ و اسکیت بدون ریالی هزینه از سوی فدراسیون برگزار شود. اگر تفنگ و تپانچه حرفی برای گفتن دارند یکی از دلایل آن برگزاری لیگ بود.

* امیدوارم در المپیک خوش بدرخشیم

وی اشاره‌ای به کسب ۶ سهمیه المپیک داشت و عنوان کرد: امیدوارم در المپیک خوش بدرخشیم و نخستین مدال المپیک را کسب کنیم تا شرمنده جامعه ورزشی نباشیم. ما آخر سال جام جهانی هند را پیش رو داریم که ۲ -۳ ورزشکار ما شانس کسب سهمیه از طریق رنکینگ دارند که امیدواریم این موفقیت حاصل شود. بعد از آن مسابقات کره را داشتیم که لغو شد، تنها رویدادی که می‌توانیم شرکت کنیم، مسابقات باکوست که اول تیرماه برگزار می‌شود.

* برخی خواسته‌های هاشمی خارج از توان ما بود

رئیس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت الهام هاشمی، یادآور شد: در هر خانواده‌ای مشکل هست و تیراندازی هم مستثنی نیست. گلایه‌های هاشمی بیشتر به مسائل مورد نیاز تیم ملی برمی گشت که ما سعی کردیم حداقل‌ها را تامین کنیم. قرارداد او تا پایان المپیک است و امیدواریم سایه او مدت‌ها بر سر تیم باشد. برخی خواسته‌ها خارج از توان فدراسیون بوده که خانم هاشمی هم به آن واقف است.

دادگر درباره مهاجرت ورزشکاران ملی در رشته‌های مختلف، گفت: فدراسیون تیراندازی در تلاش است حداقل ها را تامین کند تا شاهد مهاجرت نباشیم. ما در صادر کردن مربی تا حدودی موفق بودیم که در اندونزی، ترکیه و عراق فعالیت دارند اما در خصوص مهاجرت ورزشکاران موضوعی مطرح نیست.

* مشکلات ما ۱۰ برابر شده است

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید حضور در مسابقات مختلف لغو شده و اینکه با این شرایط می‌توان در المپیک مدال گرفت، تصریح کرد: ما در سالهای گذشته هم در تامین مهمات مشکل داشتیم اما امسال به خاطر لغو مسابقات مشکلات ۲ برابر هم نه ۱۰ برابر شد. ما تا الان اعزامی نداشتیم هر چند در برنامه‌مان اعزام به عمان هست. باید با حداقل ها بسازیم و کاری کنیم کارستان.

* باقری فشنگ‌ها را وارد می‌کنیم

وی درباره اینکه شما از آلمان فشنگ خریداری کرده بودید اما به دست بچه‌ها نرسیده، گفت: تعدادی فشنگ برای تمرینات خریداری شده بود که با محدودیت‌های هواپیمایی توانستیم نصف آن را وارد کنیم. بقیه محفوظ است که در آینده امیدواریم آن را وارد کنیم. زمان آن دقیق مشخص نیست.

دادگر با اشاره به اعزام فروغی به هند، یادآور شد: فروغی با تایید فدراسیون اعزام نی‌شود، چون کمتر در مسابقات بین‌المللی حضور داشته، با اینکه هزینه گزافی دارد او اعزام خواهد شد بعد از آن اواسط فروردین ماه تیم را راهی عمان خواهیم کرد.

* نظر کمیته فنی عدم اعزام المپیکی‌ها بود

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره اینکه چرا شما المپیکی‌ها را به هند اعزام نمی‌کنید، گفت: فروغی اعزام می‌شود اما سایر ورزشکاران اعزام نخواهند شد، به خاطر کرونا این تصمیم گرفته شده است. ما با خرد جمعی به این نتیجه رسیدیم، در نهایت اینکه کسانی که شانس کسب سهمیه دارند اعزام می‌شوند. تشخیص کمیته فنی این بود المپیکی‌ها اعزام نشوند.

* ورزشکاران حقوق می‌گیرند

دادگر همچنین درباره وضعیت مالی تیراندازان، خاطرنشان کرد: این مشکل مرتفع شده و حقوق بچه‌ها پرداخته می‌شود. کمیته و وزارت هم یکسری تعهدات دارند که انجام شده است. به برهی از ورزشکاران شهرستانی هم از ادارات کل کمک می‌شود. فکر نمی‌کنم الان گلایه‌ای باشد، هر چند قبلا بود و مرتفع شده است.

* ریالی به مربیان خارجی بدهکار نیستیم

"آیا بدهی‌های لازلو پرداخت شده"، دادگر در پاسخ به این سوال، گفت: ما مدیون زحمات لازلو هستیم، اگر امروز سهمیه‌های خوبی به دست آوردیم او پایه‌گذاری کرده است. لازلو قرارداد بسیار سنگینی داشت، حدود ۸۰ هزار دلار به همراه مربی تپانچه طلبکار بود که کاملا تسویه شده است. ما ریالی به مربیان خارجی بدهکار نیستیم، ما فدراسیون را با ۱۷.۵ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم که الان غیر از شرکت توسعه مشکلی نداریم.

* برای اجاره قراردادی امضا نکردم

رئیس فدراسیون تیراندازی، درباره بدهی‌ها به شرکت توسعه، خاطرنشان کرد: در رابطه با پرداخت‌هایی که به ورزشگاه آزادی داشتیم و همین طور سیستم گرمایشی و سرمایشی مشکلی نداریم اما گلایه این است برای استفاده از امکانات نباید ریالی به شرکت توسعه پرداخت کنیم. اگر این شرایط با اجاره باشد منطقی نیست.

وی افزود: من قرارداد آنها را امضا نکردم و چنین کاری نمی‌کنیم. فدراسیون تیراندازی نیازمند حمایت و توجه است، ما سهمیه‌های زیادی داریم، اگر بودجه را به پرسنل و شرکت توسعه دهیم. در ۳ سال گذشته قراردادی برای اجاره امضا نکردیم که بدهکار باشیم، بدهی‌ها مربوط به گذشته است. امیدوارم این مشکل با کمک وزارت و شرکت توسعه حل شود.

دادگر درباره اعزام ورزشکاران به المپیک، تصریح کرد: ما همیشه به دنبال شفافیت بودیم، سهمیه‌ها برای کشور است نه فرد، به همین دلیل شیوه‌نامه‌ای امضا شده تا مشخص شود انتخاب ورزشکاران اعزامی چگونه خواهد بود‌ به نظر می‌رسد کسانی که راهی المپیک می‌شوند تقریبا همان کسانی هستند که سهمیه گرفته‌اند. اما در صورت بروز مشکل پشتوانه‌هایی داریم.

وی درباره حمایت اسپانسرها، گفت: وقتی در کشور مشکلات اقتصادی باشد، از نظر اسپانسر هم مشکلاتی خواهد بود. مثلا در لیگ اهداف پروازی اسپانسر داشتیم و از محل آن کمک‌هایی به دیگر رشته‌ها داشتیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول