اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اشتغال، حلقه مفقوده افراد مبتلا به اعتیاد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس، اشتغال را حلقه مفقوده افراد مبتلا به اعتیاد دانست‌ و بر ضرورت کارآفرینی برای این افراد تاکید کرد.

اشتغال، حلقه مفقوده افراد مبتلا به اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مصطفنی بحرینی در مراسم افتتاحیه مجموعه آموزش و اشتغالزایی بهبودیافتگان از اعتیاد، اظهار داشت: فرد معتاد بیماری است که زمینه بروز همه خطاها را به‌صورت بالقوه دارد و جامعه همواره درگیر اسیب‌هایی است که این افراد بر اثر اعتیاد ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد ناامنی و ضرب و جرح به‌عنوان یکی از مشکلاتی که افراد بیمار ممکن است برای افراد عادی ایجاد کنند، گفت: در مرکز ماده ۱۶ مهرآفرین امکانات خوبی از لحاظ نظافت، درمان، آموزش، فرهنگی و ورزشی برای افراد مبتلا به اعتیاد وجود دارد که ظرفیت خوبی است.

دادستان شیراز حلقه مفقوده افراد معتاد را اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: بحث نظارت و بازگشت افراد معتاد به آغوش جامعه حلقه مفقوده‌ای است که اگر نظارت نشود و امکاناتی در اختیار نباشد بازگشت دوباره به سوی مواد مخدر را در پی دارد؛ لذا این حلقه مفقوده را می‌توان با اشتغال جبران کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس نیز گفت: هرساله هشت میلیاردتومان برای بیماران در دام اعتیاد جهت بازگشت به آغوش گرم خانواده هزینه می‌شود.

سلیمان کرمی افزود: ترویج و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال‌زایی می‌تواند سبب ایجاد اشتغال و کاهش بازگشت معتادان به سمت اعتیاد شود.

وی فراگیری مهارت‌های فنی را یکی از بهترین راه‌ها در ایجاد کسب‌وکار برای معتادان بهبودیافته دانست و بیان داشت: در راستای توانمندسازی معتادان متجاهر، زمینه مهارت آنها باید بررسی شده و سپس آموزش‌های لازم بر اساس توانایی‌های هر فرد ارائه شود.

کرمی فرصت‌های آموزشی فنی و مهارتی را به‌عنوان یک رکن و مرحله اصلی در چرخه بهبودی بیماران اعتیاد دانست و خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت تقویت و تداوم دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای بهبودیافتگان از اعتیاد و فراهم‌سازی مقدمات اشتغال شد.

گفتنی است در مرکز ماده ۱۶ مهرآفرین چهار کارگاه اشتغالزایی ازجمله کارگاه جوراب بافی، کارگاه سازه فلزی(تولید فرغانی)، کارگاه خیاطی و کارگاه قالیبافی افتتاح شد.

انتهای پیام/ن
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول