اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تنوع ‌ کثرت آثار هنری در دوره کنونی بیش از هر دورانی است/ قابلیت و پتانسیل‌های فرهنگ و هنر کردستان زیاد است

هنرمند کردستانی با بیان اینکه کثرت، تنوع و گسترش آثار هنری در دوره کنونی بیش از هر دوره‌ای است، افزود: در این دوران کثرت هنر بیشتر از همیشه احساس می‌کنیم هنر و فرهنگ حقیقی از حیات و زندگی بشر دور شده است

تنوع ‌ کثرت آثار هنری در دوره کنونی بیش از هر دورانی است/ قابلیت و پتانسیل‌های فرهنگ و هنر کردستان زیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فردین صادق ایوبی عصر امروز در سلسله نشست‌های تخصصی علمی که با موضوع کردستان فرهنگی؛ فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و به مناسبت انتشار تفریظ رهبر انقلاب بر کتاب عصرهای کریسکان با حضور نخبگان و دانشگاهیان برگزار شد، اظهار کرد: قابلیت و پتانسیل‌های فرهنگ و هنر کردستان زیاد است و باید معرفی شود.

وی با بیان اینکه کثرت، تنوع و گسترش آثار هنری در دوره کنونی بیش از هر دوره‌ای است، افزود: در این دوران کثرت هنر بیشتر از همیشه احساس می‌کنیم هنر و فرهنگ حقیقی از حیات و زندگی بشر دور شده است.

وی بیان کرد: امروز از آن هنری که در حریم خانه و خانقاه، میدان رزم و بزم و مقام کافری و بندگی، شاهی و درویشی حیات انسان‌ها را به هم پیوند می‌داد، خبری نیست.

هنرمند کردستانی با بیان اینکه فرهنگ صورت نوعی تفکر هر ملتی در هر دوری از ادوار تاریخی است، یادآور شد: زمانیکه خصوصیات فرهنگ هر ملتی فاقد تفکر می‌شود آنچه که باقی می‌ماند تظاهر فرهنگی است که زمینه را برای ظهور فرهنگ‌های اختلاتیک فراهم می‌کند.

صادق ایوبی اعلام کرد: در جهان امروز ما با تمدنی روبرو هستیم که دو هزار و ۵۰۰ سال پشتوانه تفکر فلسفه دارد و تا زمانیکه با فلسفه آشنا نباشیم نمی‌توانیم با آن روبرو باشیم.

وی یادآور شد: برای مواجه با جهان معاصر به خودآگاهی تاریخی نیازمندیم که بخشی از آن به خود فرد برمی‌گردد و بخشی از آن به پرسش از ذات و ماهیت یک انسان برمی‌گردد که در باور، حکمت، تفکر و اندیشه وجود دارد.

وی با بیان اینکه تقسیم‌بندی‌هایی در حوزه فرهنگ در ادوار تاریخی وجود داشته است و باید دید سرانجام آن چگونه خواهد بود اضافه کرد: فرهنگ مردم کردستان حماسه و عرفان دارد و عرفا و شعرای کرد فرهنگ مردم کرد را بیان کرده‌اند.

این هنرمند کردستانی افزود: ما باید با فرهنگ و تمدنی روبرو شویم که ارکان ما را تحت تاثیر قرار داده است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول