اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

بسیج پای کار حمایت از تجاری سازی دانش و فناوری/ تلاش می‌کنیم نوآوران را به حامیان بالقوه وصل کنیم

مدیر عامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در حاشیه برگزاری رویداد تاثریا در سفارت سابق آمریکا گفت: سپاه و بسیج یکی از اصلی ترین نقش آفرینان حمایت از شرکت های فنآور و دانش بنیان هستند و بستر برای حمایت از شرکت های دانش محور فراهم شده است.

بسیج پای کار حمایت از تجاری سازی دانش و فناوری/ تلاش می‌کنیم نوآوران را به حامیان بالقوه وصل کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی حقی، مدیر عامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در گفتگو با خبرنگار فارس به موضوع برگزاری رویداد تا ثریا در محل مجموعه ساختمان کنونی بسیج دانشجویی و لانه جاسوسی سابق آمریکا پرداخت و گفت:  رویداد تا ثریا در واقع روایت ظرفیت های حل مسئله بسیج است. مأموریت مجموعه پیشگامان بنیاد تعاون بسیج تجاری سازی طرح های دانش بنیان و فنآور بسیج است و بنا دارد تا ظرفیت هایی که در مجموعه بسیج و علی الخصوص اقشار دانشور مثل بسیج دانشجویی را که توان حل مشکل و مسئله را دارند را مورد پشتیبانی قرار داده و تجاری سازی کنند.

وی ادامه داد: این مسئله از سوی بنیان تعاون و مجموعه پیشگامان در حال انجام است. ما یک رویدادی را برگزار کردیم به چند دلیل. یکی اینکه مجموعه هایی که ظرفیت و قابلیت حل مسئله و ارائه خدمات دانش بنیان دارند بتوانند در این رویداد ظرفیت خود را معرفی کنند و توانایی های خود را به نمایش بگذارند تا امکان اتصال آنها به شبکه حامیان و سرمایه گذاران فراهم شود.

مدیر عامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج ادامه داد: از طرف دیگر بستر برای تشکیل میزهای مذاکره فراهم شده و در این میزها شبکه حامیان که قابلیت سرمایه گذاری در طرح های دانش بنیان و فنآور دارند با شرکت‌های دانش بنیان به صورت رو در رو وارد مذاکره شده تا از این طریق شرایط برای پشتیبانی آنها از توان حل مسئله و خدمات فناور محور آنها و زمینه تجاری سازی و سودسازی فراهم شده و علاوه بر آن میزهای مشاوره نیز برای هدایت توانایی این شرکت ها و مجموعه ها به مسیر درست نیز ایجاد شده تا مدت زمان رسیدن به سود برای این مجموعه ها تا حد ممکن کمتر شود.

حقی گفت: ما در این رویداد ارائه های تد خواهیم داشت. از این جهت که مجموعه هایی که به لحاظ حل مسئله و تجاری سازی الگو هستند رویکرد خود در این مسیر را برای سایر مجموعه ها بیان و روایت کرده تا این مجموعه ها هم نسبت به اینکه یک مجموعه موفق چگونه از یک ایده و هسته نوپا به یک مجموعه ای که علاوه بر اینکه از منظر نظری و تئوری به یک نقطه قابل قبول رسیده‌اند بلکه در این مسیر پیشرفت کرده و به نتیجه عملی هم رسیده اند و سرمایه جذب کرده و در حال حاضر روی پای خود ایستاده اند و به طور کاملا اقتصادی در حال توسعه فنآوری و حل مسئله بدون نیاز به پول حمایتی هستند، تبدیل شده اند.

حقی افزود: ضمن اینکه نفس رویداد شهید فخری زاده و افتتاح آن از این جهت است که ما یک زیر ساخت داشته باشیم تا در حوزه های مختلف مجموعه ها  را گرد هم آورده و  آنها را به شبکه حامیان وصل کنیم.

مدیر عامل پیشگامان بسیج ادامه داد: بنا شدن این مجموعه در سفارت سابق آمریکا در واقع این پیام را خواهد داشت که در کنار افول آمریکا ظرفیت های زیادی وجود دارد که قادر به حل مسائل و تأمین نیازهای کشور خواهند بود و منجر به کارآمدی انقلاب اسلامی خواهند بود.

حقی گفت در حال حاضر مجموعه های مختلفی اعم از مجموعه های سپاه و بسیج که پشتیبان اصلی این ساختار هستند و مجموعه های دیگری نظیر صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و برخی مجموعه های خصوصی دیگر نیز پای کار حمایت از مجموعه های دانش بنیان و فناور محور آمده اند. حتی شاهد آن هستیم که مدیران عامل شرکت های خصوصی برای ارتباط گرفتن با شرکت های فناور در این رویداد حضور پیدا می کنند و به شبکه وصل می شوند. ما حتی نیاز های مجموعه ها برای ارتباط گیری را از آنها گرفته و از افراد و شرکت های مرتبط در این زمینه دعوت می کنیم تا به غرفه این ها بیایند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول