اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

اهداء بخشی از کتابخانه شخصی دکتر رجبی دوانی به کتابخانه مجلس

بیش از ۲۵۰ جلد کتاب از کتابخانه شخصی دکتر محمد حسن رجبی دوانی به کتابخانه مجلس اهداء شد.

اهداء بخشی از کتابخانه شخصی دکتر رجبی دوانی به کتابخانه مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسامی، بیش از ۲۵۰ جلد کتاب از کتابخانه شخصی دکتر محمدحسن رجبی دوانی به کتابخانه مجلس اهداء شد.

علی اکبر زارع بیدکی، مدیر مجموعه‌سازی کتابخانه مجلس ضمن اعلام این خبر گفت: دکتر رجبی در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵ نیز بخشی از کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه مجلس اهداء کرد. موضوع منابع اهدایی در زمینه‌های مختلف شامل تاریخ، ادبیات، ایران‌شناسی، کتب مرجع،  فلسفه، علوم قرآنی، علوم سیاسی و کتابداری و اطلاع‌رسانی است. 

زارع بیدکی تصریح کرد: این مجموعه شامل تعدادی نشریه‌های تخصصی و فصلنامه‌های علمی ـ پژوهشی بوده و می‌تواند به تکمیل آرشیو نشریات کتابخانه مجلس کمک کند.

وی افزود: با توجه به کمبود فضا در کتابخانه مجلس و پیرو صحبت‌های انجام شده با  دکتر رجبی، تمامی منابع پس از بررسی و جستجوی دقیق توسط کارشناسان بخش فراهم‌آوری و با توجه به نیاز مخازن، ثبت و سازماندهی شده و کتب مازاد به مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های دیگر اهداء خواهد شد.

وی همچنین از ارسال کتاب‌های انتخابی از انبار ارشاد در هفته جاری به کتابخانه مجلس نیز خبر داد و ارزش کتاب‌های اهدایی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیش از بیست و سه میلیون ریال اعلام کرد. موضوع کتاب‌ها در حوزه‌های علوم انسانی به‌خصوص حقوق، جامعه‌شناسی، دفاع مقدس، تاریخ، علوم سیاسی، فلسفه و تعدادی کتب مرجع است.

زارع بیدکی گفت: کار ثبت و سازماندهی کتاب‌ها از هفته آینده آغاز و تا ۱۰ روز آینده تمام کتاب‌ها در دسترس مراجعین قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول