اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مشوق مجلس برای پرداخت بدهی‌های بانکی در سال 1400

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعیین مشوقی برای پرداخت بدهی‌های بانکی در سال 1400 موافقت کردند.

مشوق مجلس برای پرداخت بدهی‌های بانکی در سال 1400

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مردم در خانه ملت در نشست علنی نوبت سوم (امشب) و در جریان بررسی تبصره های هزینه ای لایحه بودجه 1400 کل کشور، با پیشنهاد اختصاص مشوق برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی در سال آینده موافقت کردند.

این پیشنهاد که توسط سید شمس‌الدین حسینی نماینده تنکابن و رامسر و بر اساس بند (و) تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 مطرح شده، در سال 1400 تنفیذ می شود و وجوه حاصل از آن به منابع این جزء اضافه می شود.

در این بند آمده است: «حسب تهاتر و تسویه بخشی از بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی به تضمین دولت به بانکهای صادرات ایران، تجارت و ملت از محل واگذاری دارایی‌های غیرنقدی دولت که قبلاً تسویه شده است، بانکهای فوق‌الذکر موظفند در صورتی که اصل و سود تا سررسید قرارداد تسهیلات اولیه توسط گیرنده تسهیلات به صورت یک‌باره (دفعتاً واحده) تسویه شود، نسبت به فک رهن، آزادسازی وثایق، خروج از فهرست مشتریان بدحساب و اقدام برای رفع ممنوع‌الخروجی ذی‌نفعان هر یک از طرف های درگیر در استفاده از تسهیلات مزبور اقدام کنند».

منابع حاصل‌شده از اجرای این بند در ردیف درآمدی شماره ۳۱۰۶۰۲ با عنوان «منابع حاصل از برگشتی از محل تسهیلات اعطایی (وجوه اداره‌ شده)» واریز می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول