اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دستگیری طراح اینترنت بانک جعلی در اصفهان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با طراحی و راه اندازی اینترنت بانک جعلی اطلاعات کارت بانکی یکی ازشهروندان را سرقت کرده و به وسیله آن 100 میلیون ریال از حساب وی برداشت کرده بود خبرداد.

دستگیری طراح اینترنت بانک جعلی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه طی چند مرحله از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی سرقت شده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

 رئیس پلیس فتا استان اصفهان افرود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان داشت قصد انجام عملیات بانکی از طریق اینترنت بانک خود را داشتم که با جستجوی نام اینترنت بانک مورد نظر در گوگل وارد اولین سایت شدم سپس هرچه تلاش کردم موفق به انجام عملیات بانکی خود نشدم و پس از دقایقی متوجه شدم در چند مرحله 100 میلیون ریال از حسابم برداشت شده است.

وی اظهار داشت : سرانجام کارشناسان با بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت جعلی شبیه اینترنت بانک اصلی مورد نظر کرده و به وسیله آن اطلاعات حساب بانکی کاربران را سرقت می‌کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پس از محرز شدن هویت متهم برای پلیس و جمع‌آوری مستندات کامل و جامع، پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

 رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خاتمه خاطرنشان کرد:  شهروندان می‌بایست برای ورود به اینترنت بانک خود به سایت رسمی بانک مربوطه مراجعه و از جست‌وجو در موتورهای جست‌وجوگر خودداری کنند و حتماً از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل و به نتایج موتورهای جست‌وجوگر اکتفا نکنند، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول