اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تحقیقات از فیس‌بوک به خاطر نژادپرستی در استخدام کارمندان

یک مقام آمریکایی اعلام کرد: به خاطر شکایت 4 نفر تحقیقات علیه شرکت فیس‌بوک به خاطر نژاپرستی در استخدام و ارتقاء کارمندان به جریان افتاده است.

تحقیقات از فیس‌بوک به خاطر نژادپرستی در استخدام کارمندان

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز، وکلای سه نفر که پیش‌تر برای استخدام به فیس‌بوک مراجعه کرده بودند به همراه وکیل یکی از مدیران شرکت فیس‌بوک شکایت کرده و به همین خاطر تحقیقاتی به خاطر نژادپرستی سیستماتیک در استخدام و ارتقاء کارمندان به جریان افتاده است.

آنها مدعی هستند فیس‌بوک در قبال آنها نژادپرستانه رفتار کرده است. در واقع کمیسیون فرصت‌های برابر اشتغال آمریکا می‌گوید این امکان وجود دارد که سیاست‌های شرکت فیس‌بوک به شکل گسترده‌ای تبعیض‌آمیز باشد.

در واقع این کمیسیون غالباً سعی می‌کند با واسطه‌گری مشکلات بین کارفرمایان و شکات را حل کند اما در موارد نادری دست به تحقیقات درباره تبعیض‌های سیستماتیک می‌زنند.

اسکار زنسزی، مدیر برنامه‌های عملیاتی فیس‌بوک و دو نفر دیگر که برای استخدام به فیس‌بوک مراجعه کرده بودند نتوانسته‌اند به خاطر رویکرد نژادپرستانه احتمالی این شرکت به شغل مورد نظر  خود دست یابند.

یک متقاضی شغل دیگر نیز شاهد اتفاق مشابهی در دسامبر گذشته بوده است آنها فیس‌بوک را متهم به تبعیض علیه افراد سیاه‌پوست کرده‌اند. البته ممکن است این تحقیقات به متهم شدن قطعی فیس‌بوک منجر نشود و کمیسیون فرصت‌های برابر اشتغال آمریکا هنوز نسبت به این مسأله واکنشی نشان نداده است.

فیس‌بوک هم هرگونه تخلف و تبعیض نژادی را در این زمینه رفع کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول