اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

قبول سرپرستی یک یتیم به نیت شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های متنوع برای روز شهید گفت: پویش شهید مهربان من، سرپرستی یک یتیم به نیابت از شهدا و طرح آزاد‌سازی زندانیان زن از جمله برنامه‌های روز شهید است.

قبول سرپرستی یک یتیم به نیت شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی کاظمی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن روز شهید اظهار کرد: در آستانه ۲۲ اسفند برنامه‌های مختلفی در استان اجرایی خواهد  شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سراسر دستاورد است و کشور به توفیقات بسیاری در این مدت دست یافته است، گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ کشور امنیت است که از ۴۲ سال قبل در کشور حاکم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: در طول 40 سال گذشته با رهبری حکیمانه حضرت امام (ره) در دهه اول و رهبری خردمندانه خلف صالح‌اش رهبر معظم انقلاب در سه دهه بعدی و تاکنون جمهوری اسلامی ایران به کانون مبارزه با استکبار و محور مقاومت در منطقه و یک جریان، قدرت و نهضت جدید در معادلات و محاسبات بین‌المللی تبدیل شده است. 

وی گفت: بی‌شک در کنار سایر علل و عوامل، عنصر ایثار و شهادت نقش محوری و تعیین کننده در شکل‌گیری، پیروزی، تثبیت، تداوم و گسترش انقلاب اسلامی در همهٔ مراحل و مقاطع داشته و شهیدان بیشترین، بهترین و تأثیرگذارترین سهم را ایفا کردند.

کاظمی ادامه داد: بر همین اساس و با درایت و دستور آن رهبر فرزانه در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ یعنی ۱۳ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ۶ ماه و هشت روز قبل از شروع دفاع مقدس هوشمندانه و حکیمانه بنیاد شهید به عنوان یک نهاد انقلابی تأسیس شد. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: در ادامه و در سال ۱۳۸۳ مبتنی بر همان فرمان تأسیس، ۲۲ اسفند توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شد، چرا که با تجزیه و تحلیل آماری در دوره‌های بعد مشخص شد بیشترین آمار شهدا در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس مربوط به اسفند ماه و تاریخ شهادت و ولادت تعداد زیادی از فرماندهان دفاع مقدس مربوط به این ماه است.

وی تصریح کرد: در استان زنجان نیز بیش از ۵۰۰ شهید در اسفندماه به شهادت رسیده‌اند.

کاظمی از برگزاری کنگره ملی شهدای بانوی تاریخ ‌ساز خبر داد و گفت: نقش بانوان در طول تاریخ کم نبوده به همین خاطر این برنامه به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان ۴۱ زن شهید دارد، گفت: شهدای زن نیز در ادوار مختلف به شهادت رسیده‌اند و آمار شهدای زنجان نسبت به استان‌های دیگر کم نیست‌.

وی با اشاره به اینکه ایجاد انسجام و مشارکت با دستگاه‌های فرهنگی نیز از دیگر  برنامه‌های روز شهید است که اجرایی خواهد شد، گفت: در همین راستا ۲۲ برنامه برای روز شهید در نظر گرفته شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه تکریم مقام شهدا و همایش لشکر فرشتگان تاریخ ‌ساز از برنامه‌های اجرایی به مناسبت روز شهید در زنجان است، گفت: حضور در مزار شهدا و ادای احترام به آنها، دیدار با خانواده شهدا، وبینار سراسری علمی و حقوقی فرشتگان تاریخ ساز، آیین تندیس فداکاری به دانش‌جویان فداکار، غرس نهال به یاد شهدا، پویش شهید مهربان من، سرپرستی یک یتیم به نیابت از شهدا، طرح آزاد‌سازی زندانیان زن نیز از دیگر برنامه‌های روز شهید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین از طرح پایش سلامت خانواده ایثارگران خبر داد و گفت: همچنین برای سالمندان نیز خدمات ویژه ارائه خواهد شد و در این باره پایش‌های لازم انجام می‌شود.

وی گفت: پیوند همه برنامه‌‏های روز بزرگداشت شهدا با موضوع چهل و یکمین سال تأسیس بنیاد شهید با شعار محوری، افزایش شناخت مخاطبین و آحاد جامعه از موضوع روز شهید و اولویت برنامه‌‎های تبلیغی، ترویجی، محیطی، مجازی به جای مراسمی و همایشی از جمله برنامه‌های هفته شهید است.

کاظمی ادامه داد: استفاده از ظرفیت رسانه‎‌های مجازی مکتوب، شنیداری و دیداری به ویژه رسانه ملی، مردمی کردن برنامه‌‏ها با استفاده از ظرفیت محوری مسجد، بسیج، مدرسه، مردم، محله و تشکل‎های مردم‎ نهاد بویژه تشکل‎‌های ایثارگری و ایجاد انسجام و مشارکت با دستگاه‎‌های اجرائی و نهادهای فرهنگی با استفاده از ظرفیت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته شهید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین گزارشی از پیگیری مصوبات جلسه قبلی را ارائه و با اشاره به برنامه‌های 22 اسفند، روز گرامیداشت شهدا، افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این برنامه‌ها با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان اجرا می‌شود.

انتخاب پیام/۷۳۰۰۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول