اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

آتش سوزی 3 مخزن سوخت در مرز ایران و افغانستان

ساعتی پیش سه مخزن سوخت در گمرک ابو نصر فراهی افغانستان دچار حریق شد و گمرک و سازمان های مستقر در ماهیرود خراسان جنوبی اقدامات ویژه ای برای کمک به افغانستان و مهار آتش سوزی در پیش گرفته اند.

آتش سوزی 3 مخزن سوخت در مرز ایران و افغانستان

به گزارش خبرگزاری فارس، سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار داشت: حوالی ساعت 11 صبح امروز، سه  مخزن سوخت  در گمرک ابونصر فراهی افغانستان طعمه حریق شد و از دقایق ابتدایی گمرک  و دستگاه های مستقر در مرز ماهیرود ایران با بازکردن درب های ورودی و پذیرش کامیون ها از سمت  افغانستان و ارسال چهار خودروی آتش نشانی به محل آتش سوزی ، برای مهار آتش سوزی و ممانعت از گسترش حریق به کمک افغانستان آمده است.

وی افزود: کامیون های محوطه گمرکی ماهیرود  ایران هم، به سرعت تخلیه و به سمت مناطق  دورتر هدایت شدند و هم زمان،با باز شدن درب های مرزی، کامیون های مستقر در افغانستان نیز به سمت ماهیرود هدایت شدند.

لطیفی در ادامه توضیح داد: هر کدام از این مخازن 120 هزار لیتر گنجایش سوخت دارند و تا کنون سه مخزن دچار حریق شده که با اعزام چهار تیم آتش نشانی از سمت کشورمان به گمرک ابونصر افغانستان در مرحله اول جلوگیری از گسترش آتش و سپس اطفای کامل حریق در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: جابجایی کالاهای  کشورمان با افغانستان  به صورت ترانشیپ منت است  و با جابجایی کالا در گمرکات مرزی، کامیون های طرف مقابل برای ارسال کالا به مقاصد نهایی در افغانستان مبادرت می ورزند  و در خصوص سوحت نیز کالا در مخازن تخلیه و سپس در تانکرهای سوخت بارگیری می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول