اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مجوز اجرای فاز دوم و سوم تست انسانی «نخستین واکسن ایرانی کرونا» صادر شد

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: مجوز انجام هم‌زمان فاز دوم و سوم تست انسانی «نخستین واکسن ایرانی کرونا» صادر شد.

مجوز اجرای فاز دوم و سوم تست انسانی «نخستین واکسن ایرانی کرونا» صادر شد

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در  آیین بهره‌برداری از 100 مدرسه و 350 مسجد و مرکز فرهنگی که با حضور وزیر آموزش ‌و پرورش، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در محل نمایشگاه دستاوردهای بنیاد برکت در باغ بهشت بنیاد برکت برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله ستاد گفت: اولویت اول ما در ستاد ایجاد شغل و مقابله با بیکاری در کشور است و عمده فعالیت‌های زیرمجموعه‌های ستاد به اجرای طرح های اشتغالزایی و احیای کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل متمرکز است.

وی افزود: برای سال ۹۹ ایجاد ۳۰۰ هزار شغل را در سراسر کشور پیش‌بینی کرده بودیم که تا پایان امسال که به نام جهش تولید هم نامگذاری شده این رقم به بیش از ۳۰۰ هزار شغل خواهد رسید، برای سال ۱۴۰۰ نیز ایجاد ۴۰۰ هزار شغل در مناطق محروم کشور را در دستور کار خود داریم.

مخبر با اشاره به حمایت ستاد از طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان به عنوان یکی دیگر از اولویت های ستاد افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ریسک‌پذیر دانش‌بنیان کشور توسط ستاد اجرایی انجام می‌شود که ثمر و نتیجه این سرمایه‌گذاری را هم در کرونا به چشم خود دیدیدم و هر چیزی را که غربی ها تحریم کردند و ندادند، توسط همین جوانان نخبه ساختیم، از ماسک و ونتیلاتور و دستگاه اکسیژن‌ساز بگیرید تا واکسن و رمدسیویر و تستهای فوری کرونا.

مخبر تأکید کرد: تمام طرح‌های ستاد اجرایی فرمان امام با همکاری و توانمندسازی خود مردم انجام می‌شود و برکت کار ما هم در همین مشارکت و به میدان آوردن توان عظیم مردمی است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص آخرین خبرها از مراحل تست انسانی «نخستین واکسن ایرانی کرونا» نیز گفت: با توجه به تأیید موفقیت «واکسن کوو ایران برکت» در فاز اول مطالعات بالینی، فاز دوم و سوم تست انسانی نخستین واکسن ایرانی کرونا را با مجوز و موافقت وزارت بهداشت، بطور همزمان در روز ۲۳ یا ۲۴ اسفند آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به ایجاد آمادگی برای تولید انبوه واکسن در ستاد اجرایی پس از تأیید نهایی آن توسط وزارت بهداشت اعلام کرد: بزرگترین کارخانه تولید واکسن در منطقه را امسال راه‌اندازی خواهیم کرد و تا نیمه خرداد ۱۴۰۰ تولید انبوه واکسن کوو ایران برکت را انجام خواهیم داد و این واکسن را برای واکسیناسیون عمومی به دست مردم کشورمان خواهیم رساند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اشاره‌ای هم به آغاز اجرای طرح ملی «جهش تولید دیمزار» کرد و افزود: در این طرح ظرف ۵ سال، ۶۶۰ هزار هکتار زمین را به دیمزار تبدیل میکنیم که با توجه به اینکه اغلب این زمین‌ها در مناطق محروم کشور قرار دارد، موجب رونق و آبادانی و اشتغالزایی در این مناطق و صرفه‌جویی و جلوگیری از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول