اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اراضی چهواز پارسیان نباید مورد دست‌اندازی سودجویان قرار گیرد/ قول احمد توکلی بر پیگیری ویژه برخی پرونده‌های بزرگ در هرمزگان

رییس دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان سالاری به واگذاری اراضی 2400 هکتاری منطقه ویژه شهید رجایی، واگذاری‌ها در بندر شهید رجایی، واگذاری‌ها در بندر نفتی خلیج فارس، واگذاری‌ها در منطقه چهواز پارسیان به افراد خاص و فرصت طلب و برخی واگذاری‌ها در منطقه چارک اشاره و تأکید کرد: مبارزه با فساد در این عرصه‌ها به همکاری و حمایت دیده‌بان در مرکز و درخواست از رییس قوه قضاییه برای اختصاص بازرس ویژه‌ای در این زمینه به منظور بررسی و پالایش این موضوعات نیاز دارد.

اراضی چهواز پارسیان نباید مورد دست‌اندازی سودجویان قرار گیرد/ قول احمد توکلی بر پیگیری ویژه برخی پرونده‌های بزرگ در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پرویز سالاری در پنجمین همایش سراسری سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت که با حضور چهره‌هایی همچون دکتر احمد توکلی، دکتر محمد دهقان، دکتر پرویز سروری و دیگر چهره‌های برجسته سیاسی حاضر در این سازمان مردم نهاد برگزار شد، اظهار کرد: اولین تجربه ما در 6 ماهه اخیر تعامل با دستگاه‌های نظارتی در استان بوده است چرا که قانون‌گذار به خوبی در ذیل همه قوا دستگاه‌های نظارتی مهم و پرتوانی را تدارک دیده که در قوه مجریه، دیوان محاسبات و ساز و کار داخلی مجلس شامل طرح سوال از وزرا و استیضاح و تذکر و کمیسیون اصل 90 و ... قرار داده و در قوه مجریه نیز ساختار وزارت اطلاعات و تعزیرات حکومتی و حراست‌ها را تدارک دیده است.

وی افزود: در قوه قضاییه نیز سازمان بازرسی برای مقابله با فساد توسط قانون‌گذار در نظر گرفته شده که در سراسر شالوده حاکمیت اجرایی کشور، بخش‌های نظارتی خوبی تدارک دیده شده است که بتوانند در هر لایه با فساد برخورد کنند.

رییس دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با بیان این که موضوع ترک فعل که از سوی ریاست قوه قضاییه مورد طرح و تبیین قرار گرفته ناظر بر کوتاهی‌ها در زمینه نظارت و مقابله با فساد است که باید از شورای نگهبان بخواهیم که از مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه سوال کند که چرا در برابر فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری که 19 سال پیش صادر شده، چرا لایحه، طرح و یا اقدامی برای تحقق آن صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: در موضوع جهش تولید نیز باید ارزیابی کنیم که دستگاه‌های متولی چقدر به این مهم پرداخته‌اند؟

 

سالاری با تجلیل از تعامل رییس کل دادگستری هرمزگان و تعیین نماینده رابطی برای حضور در جلسات شورای مرکزی دیده بان شفافیت در استان معرفی کردند و جلسات خوبی با مدیرکل بازرسی استان هرمزگان را داشتیم که علاوه بر جلسات ماهانه با رییس کل بازرسی، بتوانیم نماینده ایشان را نیز در جلسات دیده بان شفافیت داشته باشیم.

وی از تعامل خوب دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با صدا و سیمای مرکز خلیج فارس خبر داد و گفت: به منظور فرهنگ سازی و آموزش عمومی تاکنون جلساتی داشتیم که فعالیت‌های خوبی در حال پیشبرد است.

رییس دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان، توجه به سلامت و پاکدستی مدیران را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: نباید در فرآیند مبارزه با فساد، نگاه به مدیران پرتلاش و صدیقی که برای اعتلای نظام مشغول فعالیت و تلاش هستند، مورد خدشه قرار گیرد.

سالاری از تشکیل کارگروه بنادر و دریانوردی، کارگروه مناطق آزاد و کارگروه کارشناسان قضایی در قالب دیده‌بان شفافیت و عدالت هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان بسیج دادگستری استان هرمزگان نیز تعامل خوبی با ما دارند و از سوی دیگر از ظرفیت بسیج اساتید استان هرمزگان نیز برای این منظور بهره‌ گرفته‌ایم تا در زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی به یاری ما بیایند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تقدیر از نگاه ویژه رییس قوه قضاییه و رییس قوه مجریه، خواهان توجه بیشتر دیده بان به برخی موارد کلان فساد در هرمزگان و توجه ملی به این موارد به منظور برخورد همه‌جانبه با آنان همگام با تلاش‌های در جریان در استان با آنها شد.

سالاری در این زمینه به واگذاری اراضی 2400 هکتاری منطقه ویژه شهید رجایی، واگذاری‌ها در بندر شهید رجایی، واگذاری‌ها در بندر نفتی خلیج فارس، واگذاری‌ها در منطقه چهواز پارسیان به افراد خاص و فرصت طلب و برخی واگذاری‌ها در منطقه چارک اشاره و تأکید کرد: مبارزه با فساد در این عرصه‌ها به همکاری و حمایت دیده‌بان در مرکز و درخواست از رییس قوه قضاییه برای اختصاص بازرس ویژه‌ای در این زمینه به منظور بررسی و پالایش این موضوعات نیاز دارد.

رییس دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان از نگاه جمعی نمایندگان به تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی اشاره و خواستار دقت نظر تحقیق و تفحص‌کنندگان نسبت به تلاش‌های فراوان برای جلوگیری از انجام این طرح شد و گفت: سلامت مجلس نباید با تلاش‌های مذبوحانه عده‌ای فرصت طلب خدشه‌دار شود و برخی بخواهند جلوی ابزار نظارتی مجلس را در مواجهه با فسادها بگیرند.

بدنبال طرح این موضوعات از سوی سالاری درباره فساد در واگذاری برخی اراضی در استان هرمزگان، احمد توکلی با تأکید بر ارائه گزارش کاملی از این موارد به شخص وی و دفتر مرکزی دیده‌بان، از ورود قریب الوقوع خود به این مباحث نیز خبر داد و گفت: کمیته ویژه‌ای متشکل از نیروهای حقوق‌دان و توانمند در مرکز برای پیگیری این مباحث تشکیل شده است و این موارد بزرگ و کلان در هرمزگان را نیز به طور ویژه در این کمیته مطرح و پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول