اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آتش سوزی در گمرک «فراه» در مرز افغانستان؛ اعزام تیم‌های آتش نشانی از ایران

والی فراه ضمن تایید آتش سوزی در گمرک ابونصر به فارس گفت: تنها منابع ذخیره سوخت طعمه حریق شده و به هیچ خودرویی آسیب وارد نشده است.

آتش سوزی در گمرک «فراه» در مرز افغانستان؛ اعزام تیم‌های آتش نشانی از ایران

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، دقایقی پیش آتش‌سوزی در گمرگ شیخ ابونصر فراهی در ولایت فراه به‌وقع پیوست.

بازرگانان می‌گویند تانکرهای مواد نفتی یکی از تاجران آتش گرفته و تاکنون دو تانکر مواد نفتی این تاجر سوخته است، اما آتش هنوز مهار نشده است.

«تاج محمد جاهد» والی فراه در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: حوالی ساعت 12 و نیم ظهر امروز شنبه آتش سوزی در منطقه مرزی میل 78 فراه صورت گرفته است که آتش تنها در منطقه ذخایر مواد نفتی بازرگانان شعله ور شده و تاکنون 4 ذخیره مواد نفتی سوخته است.

وی افزود: پس از آغاز آتس‌سوزی تمام منابع در فراه برای مهار آتش بسیج شده و از سوی دیگر با هماهنگی وزارت خارجه و همکاری والی خراسان جنوبی و سرکنسولگری ایران در هرات تا لحظاتی دیگر گروه‌های آتش‌نشانی ایرانی به این منطقه اعزام می‌شوند.

والی فراه تاکید کرد که آتش تنها در منطقه ذخایر مواد نفتی بازرگانان شعله‌ور شده و به تاسیسات گمرکی و خودروهای ترانزیت آسیبی نرسیده است.

وی بیان داشت که  مسوولان گمرک به سرعت برای پیشگیری از گسترش آتش سوزی تمام خودورهای باربری و ترانزیت را به مناطق امن انتقال دادند.

این دومین بار است که در گمرک فراه آتش‌سوزی صورت می‌گیرد.

در ۲۵ ماه بهمن، آتش‌سوزی مهیب در گمرک اسلام قلعه هرات رخ داد. بر اساس آمار اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در این آتش‌سوزی دود هوا شد.

خان‌جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، در جریان سفرش به ولایت هرات تأکید کرده بود که باید امکانات برای مهار آتش‌سوزی‌ها در گمرکات کشور افزایش پیدا کند.

 

 

 

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول