اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مفاخر کرمانشاه در تقویمی اختصاصی ثبت می‌شوند/ ساخت سردیس مشاهیر ادبی شهر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: روز داشته­‌های کرمانشاه که مربوط به مفاخر، مکان و حوزه میراث ناملموس است در تقویمی اختصاصی ثبت می‌شوند.

مفاخر کرمانشاه در تقویمی اختصاصی ثبت می‌شوند/ ساخت سردیس مشاهیر ادبی شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مهدی عبدالملکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در فرهنگسرای کوثر کرمانشاه برگزار شد، سه پروژه مهم با عنوان‌های شهریاران فرهنگ، جشنواره بزرگ شهروندان کوچک و ساخت عروسک شمامه در راستای فرهنگ‌سازی زندگی شهروندی در بین کودکان در حال برگزاری داریم.

وی یادآور شد: در جشنواره شهریاران فرهنگ ‌که با حضور ۹۵۰ نفر برگزار خواهد شد، هر کسی با هر استعداد و توانایی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

برنامه دیگری که در این حوزه در حال اجرا است ساخت عروسک شیرین و شمامه است که رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در خصوص آن، گفت: در این برنامه عروسک شیرین رفتارهای خلاف فرهنگ اجتماعی را به عروسک شمامه تذکر خواهد داد و این برنامه با توجه مخاطبان خود  در بستر فضای شبکه شاد منتشر خواهد شد.

وی در تشریح برنامه «بزرگ شهروندان کوچک»، گفت: این جشنواره در ۶ سر فصل همچون انشاء، نقاشی، ساخت کاردستی و ایجاد فضای سبز خانگی برنامه‌ریزی شده و تاکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ اثر در این حوزه برای ما ارسال شده و با توجه استقبال علاقه‌مندان این جشنواره تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

عبدالمالکی ادامه داد: با توجه به‌ بازخورد این برنامه، کرمانشاه پایلوت این برنامه در کشور شده و در شهرهای دیگر نیز با الگوبرداری از کرمانشاه  انجام خواهد شد.

معاونت فرهنگی شهرداری کرمانشاه با تاکید بر ایجاد هویت مکانی کرمانشاه یادآور شد: ارتقای حس تعلق خاطر به کرمانشاه و ایجاد هویت مکانی محور فعالیت‌های دیگر این معاونت  است و در این راستا برنامه‌ریزی منسجم و گسترده برای آن طراحی شده است.

وی در تشریح این برنامه گفت، اضافه کرد: برای ۳۶۵ روز سال ۳۶۵ مفاخر بزرگ که شامل سرمایه مکانی، میراث ناملموس و  مفاخر انسانی می‌شوند تقویمی اختصاصی در نظر گرفته‌ایم که به زودی منتشر و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت؛ طی روزهای اخیر برنامه‌های برای معرفی این روزها انجام خواهد شد.

پلاک مفاخر نصب می‌شود

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: برنامه دیگر در این راستا طراحی و نصب پلاک مفاخر است و در این برنامه در ۹ حوزه خانه نور، خانه قهرمان، خانه قرانی، خانه مفاخر، خانه حسینی، خانه فاطمی، خانه شهید، خانه عالم و خانه جوانمرد مشاهیر شهر شناسایی شده و در سردرب منازل این عزیزان پلاکی نصب خواهد شد.

وی از افتتاح طرح پارک مشاور در بهار ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: سردیس‌های مشاهیر ادبی این پارک طراحی و ساخته شده و در این پارک نصب خواهد شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول