اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال در ملایر/ انجام ۱۲۰۰ هکتار عملیات قرق

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر از کاشت بیش از ۱۵۰ هزار اصله نهال در ملایر همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار عملیات قرق در شهرستان انجام شده است.

کاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال در ملایر/ انجام ۱۲۰۰ هکتار عملیات قرق

جواد زنگنه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به وجود ۱۷۱ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در ملایر شامل جنگل و مراتع اظهار کرد: در شهرستان ملایر جنگل طبیعی نداریم.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۸۸۳ هکتار اراضی جنگلی در ملایر داریم که ۱۲۸ هکتار از آن به عنوان ذخیره‌گاه جنگلی است افزود: میزان جنگل‌های دست‌کاشت یک‌هزار و ۱۱۵ هکتار و مراتع شهرستان نیز ۱۳۸ هزار هکتار است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با اشاره به اقدامات اداره منابع طبیعی ملایر در سال جاری تصریح کرد: در این زمینه در یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار عملیات قرق و در ۱۳۸ هزار هکتار از مراتع نیز مدیریت چرا انجام شده است.

وی به انجام ۵۰ هکتار کپه‌کاری در شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه انجام بذرپاشی در ۳۶۰ هکتار از مراتع شهرستان از دیگر اقدمات بوده است، از فعالیت نهالستان قدس با 20 هکتار به عنوان تنها نهالستان استان و تولید سالانه یک میلیون اصله انواع نهال خبر داد.

زنگنه با بیان اینکه این نهال‌ها شامل صنوبر، بلوط، بادام شیرین، آیلان، سنجد، سروخمره ای و توت زبان گنجشک، بادامک، زرشک، سماق،، داغداغان، شن و کاتالپا است از تشکیل ۱۲۶ فقره پرونده توسط حوزه حفاظت محیط زیست ملایر در سال جاری خبر داد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: این پرونده‌ها در  چرای دام، قطع درخت،قاچاق چوب و زغال، تخریب و تصرف به مساحت ۳۸۱ هکتار، بوده که در این مدت چهار فقره رفع تصرف از اراضی ملی به مساحت ۸۹.۲ هکتار و ۱۵ فقره خلع ید به مساحت ۹۳ هکتار صورت  نیز گرفته است.

وی از انجام  ۷۷ هکتار صنوبرکاری و توزیع نهال در حوزه جنگلکاری در سال جاری خبر داد و گفت: پیگیری اصلاح و بیلان مالی طرح جنگل کاری میرزا کوچک خان و پارک شاهد و جنگل کاری گلپر آباد به مساحت ۱۲۰ هکتار از دیگر پروژه‌های انجام شده بخش جنگل بوده است.

زنگنه با اشاره به کاشت بیش از ۱۵۰ هزار اصله نهال در مناطق مختلف شهرستان ملایر اظهار کرد: افتتاح جنگل‌کاری و بند ملاتی گلپرآباد ، برگزاری مراسم درختکاری با حضور بسیج و خانواده‌های معزز شهدا و بنیاد شهید به یاد ۱۱۰۰ شهید دفاع مقدس شهرستان، شهدای مدافع حرم از برنامه‌های هفته منابع طبیعی است.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول