اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کارخانه معین برای تأمین روغن جامد البرز تعیین نشده است

سرپرست معاونت بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: مشکلی در مورد تأمین روغن مایع مورد نیاز استان نداریم؛ درصدد هستیم تا برای تأمین روغن جامد استان نیز یک کارخانه به عنوان معین انتخاب کرده تا نیاز استان را تأمین کند.

کارخانه معین برای تأمین روغن جامد البرز تعیین نشده است

محسن بوستانی فر، سرپرست معاونت بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص تأمین روغن خوراکی مورد نیاز استان البرز، گفت: تا کنون روغن مورد نیاز استان البرز به صورت سهمیه بندی از شرکت‌های مختلف مستقر در سایر استان‌ها که معین بودند، تهیه می‌شد که به دلیل عدم تعامل مناسب با مشکلاتی در خصوص تأمین روغن مواجه بودیم.

این مقام مسؤول افزود: برای رفع این مشکلات و با توجه به وجود کارخانه صنایع غذایی در استان البرز، از طریق رایزنی با وزارتخانه، این کارخانه به عنوان معین و تأمین کننده روغن مورد نیاز استان معرفی شد و  از ظرفیت آن برای تأمین روغن مورد نیاز استان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده سهمیه بندی روغن خوراکی در البرز حذف شد، افزود: سهمیه روغن استان از حدود هزار تن در ماه که به ۳ هزار تن رسیده است و آمادگی داریم در صورت اعلام فرمانداران به عنوان رئیس تنظیم بازار شهرستان‌های استان، مشکل تامین روغن در شهرستان‌ها را برطرف کنیم.

بوستانی فر با اعلام اینکه در حال حاضر مشکلی برای تأمین روغن مایع مورد نیاز البرز نداریم، در خصوص روغن جامد، گفت: در نشست تنظیم بازار که به صورت ویدیو کنفرانس با مسؤولان وزارت صمت برگزار شد؛ قرار است معین تأمین کننده روغن جامد برای استان البرز انتخاب شود و به صورت پراکنده نباشد و مثل روغن مایع کارخانه مشخصی برای تأمین روغن جامد استان معرفی شود.  امیدواریم تا پیش از پایان سال با انجام این امر بتوانیم میزان روغن جامد مورد نیاز استان را بر طرف کنیم. 

وی در بخش دیگری تامین مرغ مورد نیاز استان را در حیطه وظایف جهاد کشاورزی دانست و  افزود: اگرچه سازمان صمت توزیع و نظارت بر قیمت اقلام تنظیم بازار را بر عهده دارد. اما با تشریح وضعیت توزیع مرغ در استان البرز، از سوی معاون وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش سهمیه مرغ در استان  قول مساعد داده شد.   

بوستانی فر همچنین با اشاره به وضعیت ازدحام در صفوف خرید مرغ تنظیم بازار در استان، گفت:  در نشست اخیرتنظیم بازار استان برای کاهش ازدحام  استفاده از روش های دیگری برای توزیع مرغ  مطرح شد و قرار است مراکز توزیع با استفاده از  اصناف و فروشگاه های زنجیره ای افزایش یابد . همچنین  فروش اینترنتی مرغ توسط سازمان جهاد کشاورزی  در دست بررسی است. 

وی در خصوص خبر توزیع گوشت قرمز در البرز به صورت اینترنتی، بیان کرد: با توجه به سازو کار و سامانه موجود ستاد اجرایی فرمان حضرت  امام خمینی(ره)،  توزیع اینترنتی گوشت توسط این ستاد انجام می شود.

انتهای پیام/ج
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول