اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

افتخاری: جای «استاد خُرناس» در رادیو خالی است/ تربیت مجری ویژه برنامه های طنز

مدیر رادیو صبا گفت: از آقای داریوش کاردان برای اجرای برنامه «عصرانه» دعوت می کنم به رادیو بازگردند، استاد خُرناس یکی از کاراکترهایی است که در جامعه الان هم جواب می دهد.

افتخاری: جای «استاد خُرناس» در رادیو خالی است/ تربیت مجری ویژه برنامه های طنز

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، نشست خبری اعلام ویژه برنامه های نوروزی شبکه رادیویی صبا با حضور «حمیدرضا افتخاری» مدیر این شبکه و احمدرضا صدر مدیر روابط عمومی معاونت صدا به صورت مجازی برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این نشست، افتخاری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر بازگشت و احیای برخی برنامه های قدیمی رادیو در حوزه طنز نظیر برنامه «عصرانه» با اجرای داریوش کاردان گفت: برنامه های قدیمی رادیو فرزند زمان خود بودند و شاید الان دیگر فایده ای نداشته باشند. ما برنامه هایی که بتوانند مخاطب جذب کنند را احیا می کنیم. مانند همین برنامه عصرانه که به آن اشاره کردید.

وی ادامه داد: ما بیش از 2 سال است که با آقای کاردان گفت و گو می کنیم و همیشه هم به یک جمع بندی های خوبی می رسیم ولی وقتی پای کار می رسیم، ایشان تعلل می کنند. ما آمادگی داریم و یک بار دیگر از آقای کاردان دعوت می کنم که به رادیو برگردند و استاد خرناس یکی از کاراکترهایی است که در جامعه الان هم جواب می دهد. من همین جا باز هم از آقای کاردان دعوت می کنم که دوباره به خانه خودشان برگردند.

افتخاری همچنین درباره تربیت مجری ویژه برای برنامه های طنز نیز توضیح داد: در حوزه تربیت مجری ویژه برنامه های طنز، مسابقه ای برپا خواهد شد که بعد از آن مجری ها به رادیو بیایند و آموزش دوستان در حین برپایی مسابقه برگزار خواهد شد. مسابقه بزرگ است و امیدوارم که بتوانیم به خوبی آن را به انجام برسانیم.

وی همچنین درباره برنامه های برند رادیو صبا در سال 1400 نیز گفت: تمام برنامه های 1400 ما برند هستند و مخاطبان ما در برند شدن یک برنامه تاثیر بسیاری دارد.

در نشست خبری مدیر شبکه رادیو صبا با خبرنگاران به صورت آنلاین و مجازی ، حمیدرضا افتخاری  از اختصاص 21 عنوان برنامه برای ایام  نورز خبر داد.

حمید رضا افتخاری گفت : همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) اهالی رادیو صبا با برنامه های شاد و متنوع به استقبال بهار میروند و تا آخرین دقایق تعطیلات نوروز همراه شنوندگان رادیو خواهند بود.

وی افزود: 21 عنوان برنامه برای علاقمندان آماده شده است که در پنج ساختار "مجله" ، "نمایش" ، "مستند"، "روایی "و" مسابقه "تقدیم مخاطبان رادیو صبا می شود  و برنامه های زنده «همسفر صبا» که به صورت یک مجله صبحگاهی هر صبح  لحظات شادی را تقدیم مخاطبان می کند.

مدیر رادیو صبا اظهار داشت: «برنامه دوصفر چهارده» که در عصر ایام نوروز مخاطبان را همراهی می کند و «ویژه برنامه سال تحویل» با اجرای زوج هنری رادیو صبا مهبد قناعت پیشه و محمدرضا قلمبر روی آنتن می رود.

افتخاری بیان کرد: برنامه های نمایشی شامل "طنز و ترانه" که  تلفیقی دلنشین از قطعات نمایشی طنز و ترانه های بهاری است به تهیه کنندگی مجید امجدی فرد و کارگردانی ساجد قدوسیان پخش می شود.

همچنین برنامه لبخند ایران که مروری است بر طنازی هنرمندان تمام کشور با همکاری مراکز استان ها تهیه و تنظیم شده که در ایام نوروز هر روز ساعت 11:30 پخش می شود و مجله نمایشی" دوبه دو " کاری از گروه سیاسی شبکه با نگاه طنز قوانین و مقررات انتخابات و شیوه تبلیغ سالم را بیان می کند.

وی در ادامه گفت: برنامه های مستند "نغمه در نغمه" با پخش و ریشه یابی موسیقی ها ی محلی نوروزی در ایام نوروز هر روز ساعت 12 روی آنتن می رود ،و "ایران گشت " در محدودیت های کرونایی سوار بر امواج صبا ما را با خیالی آسوده به همه جای ایران می برد .برنامه "هزارو چهارصد منهای یک " (1-1400) نیز به صورت مستند روایی به مرور وقایع طنز سال 99 می پردازد.

مدیر شبکه رادیو صبا از برنامه های موسیقی محور شبکه با عناوین "زیر چتر ترانه"، "گرامافون" و"آوای بهار" نام برد ، و درباره مسابقه زیر چتر ترانه افزود: این مسابقه در نوروز 1400 با شکلی متفاوت از برنامه های گذشته تقدیم مخاطبان می شود.

افتخاری تصریح کرد:ازدیگر برنامه های نوروز شبکه در بخش نمایشی برنامه های "نقل و نبات  " کاری از اداره کل نمایش  ، برنامه" نوروز پشت خاکریز " مرور خاطرات رزمندگان دفاع مقدس و "من و حشمت " داستان های یک مجری کم حوصله و عجول  با آبدارچی نکته سنج  و شیرین زبان است  .

برنامه های روایی شبکه نیز شامل " قصه های نوروز"  با اجرای امیر حسین مدرس و" نوروز نامه " سروده ها و نوشته های مشاهیر ایرانی در باره نوروز است  و در "کلاس اول ب "دانش آموزان داستان های بومی از آداب و رسوم نوروز را برای مخاطبان می خوانند.

مدیر شبکه رادیویی صبا در ادامه گفت:  امسال نوروز متفاوتی نسبت به سال های گذشته داریم و نه تنها به علت کرونا بلکه امسال عید در عید است ،عید نوروز همزمان با اعیاد شعبانیه است و شبکه رادیویی صبا بر حسب ماموریت خود که شادی آفرینی است تلاش می کند لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان ایجاد کند.

ویژه برنامه های شبکه برای این اعیاد برنامه" الهیه"  ویژه میلاد بزرگان دین ، "بخوان به نامه او "ویژه روز مبعث حضرت رسول اکرم (ص)  و "گل نرگس" برنامه ای برای نقطه عطف این اعیاد در روز میلاد حضرت ولی عصر (عج) روی آنتن می رود.

حمیدرضا افتخاری همچنین با پاسخگویی به سوالات خبرنگاران درباره برنامه ریزی شبکه برای سال 1400 عنوان کرد : در تلاشیم برای سال آینده با ایجاد تغییر و تحولات  در برنامه سازی تعداد مخاطبان شبکه را تا پایان تابستان به دو برابر زمان فعلی برسانیم .

در پایان مدیر شبکه ضمن تشکر از اصحاب رسانه ، پیشاپش سال جدید را به مخاطبان و همراهان همیشگی رادیو صبا تبریک گفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول