اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

راهنمای جامع پوشش گلخانه

در این مطلب قصد داریم تا یک راهنمای جامع در رابطه با پوشش گلخانه در اختیار شما قرار دهیم تا با توجه به ابعاد گلخانه ، نوع محصول کشتی ، خانگی یا عمده و ... به شما توضیحات تکمیلی را ارائه کینم .

راهنمای جامع پوشش گلخانه

در صورتی که در این مطلب به پاسخ خود دست پیدا نکردید تنها کافیست سوالتان را در بخش نظرات همین صحفه برای ما ارسال کنید.

برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با پوشش های پلاستیکی گلخانه و تمام نوع های افزودنی روی جمله رنگی لینک شده کلیک کنید .

انواع پوشش های مورد استفاده برای گلخانه

بیشترین نوع مصرف برای پوشش های گلخانه به علت قیمت مناسب ، طول عمر بالا و بازده ای بالا پوشش پلی اتیلن گلخانه است که برای گلخانه هایی که دارای کشت وسیع و ابعاد بزرگ است بهترین انتخاب ممکنه است .

کلیه پوشش های مصرفی برای گلخانه عبارتند از :

پوشش شیشه ای گلخانه : بیشتر برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد و جنبه تزئینی دارد .
پلی وینیل فلوراید(PVF) : این پوشش به عنوان پوشش محافظ بر روی صفحات فایبر گلاس قرار می گیرید که طول عمر ( 10سال ) و مقاومت بالایی دارد که 4 سال بیشتر از پلی اتیلن و 2 سال بیشتر از پلی وینیل کلراید (PVC) عمر می کند اما دارای قیمت بسیار بالایی است و زیاد مقرون به صرفه نیست مگر برای کشت های خاصی که محصولات خود را صادر می کنند .
(pvc) پلی وینیل کلراید : با وجود پلی اتیلن اصلا کار عاقلانه ای نیست که از این پوشش برای گلخانه استفاده کنید زیرا دارای قیمت بالا ، نصب سخت و شکنندگی در اثر اشعه ماورای بنفش خورشید می شود و به طور کامل منسوخ شده است .
(FRP) فایبرگلاس : این نوع یکی از برترین انتخاب ها برای پوشش گلخانه ای است که دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است و برای گلخانه های نیم استوانه ای به علت خاصیت انعطاف پذیری بالا بسیار مناسب است . می توان گفت پوشش فایبرگلاس یکی از برترین و گران قیمت ترین انتخاب برای گلخانه است .
پلی کربنات و اکریلیک : این نوع پوشش بیشتر برای گلخانه های تحقیقاتی استفاده می شود ، این مدل به صورت دولایه است که دارای طول عمر بالایی هم است ، از این مدل بیشتر در انتها و ابتدا گلخانه استفاده می شود .
پوشش پلی اتیلن گلخانه : با توجه به قیمت ، طول عمر و بازده ای عالی ، که پوشش های پلاستیکی یا همان پلی اتیلنی گلخانه در در اختیار شما قرار می دهد به عنوان منتخب ترین و پر استفاده ترین پوشش برای گلخانه نام برده می شود که قابلیت افزودن هر نوع افزودنی را دارد . از همین رو بهترین و اقتصادی ترین پوشش سقف گلخانه نمونه های پلی اتیلنی است .

 پلاستیک های مورد استفاده برای گلخانه که به صورت سه لایه تولید می شود تا 5 سال طول عمر مفید دارد که باید 3 سال توسط شرکت بی قید و شرط گارنتی شود .

بعد از انتخاب پوشش مورد نظر باید افزودنی مورد نیاز را انتخاب کنید

با توجه به شرایط آب و هوایی ، نوع محصول ، محدوده جغرافیایی و ... باید افزودنی مورد نیاز و درصد آن را انتخاب کنید ، یکی از پر استفاده ترین افزودنی ها ، افزودنی ضد نور خورشید ( ضد اشعه ماوراء بنفش (UV) ) است .

افزودنی ها از 1 تا 10 درصد قابل اضافه کردن به مواد اولیه پوشش گلخانه با توجه به نیاز شما است ، کلیه افزودنی ها عبارتند از :

افزودنی ضد نور خورشید ( ضد اشعه ماوراء بنفش (UV) )
افزودنی مادون قرمز ( IR)
افزودنی anti fog ( ضد مه )
افزودنی AB ( ضد باکتری )
افزودنی EVA ( اتیل ونیل استات )

چگونه بفهمیم که باید از چه افزودنی ای با چه درصدی برای گلخانه استفاده کنیم ؟ در صورتی که در این زمینه تخصص کافی ندارید این کار را به عهده یک مهندس کشاورزی بسپارید تا بهترین افزودنی با میزان درصد دقیق را برای دریافت بهترین بازده ای به شما اعلام کند . پوشش سقف گلخانه در مناطق سرد از اهمیت بالایی برخورد دار است از همین رو حتما میزان افزودنی را با درصد دقیق اعلام کنید تا بتوانید بهترین بازده ای را در مناطق سرد دریافت کنید .

ابعاد پلاستیک پوشش پلی اتیلن برای گلخانه چقدر است ؟

ابعاد انتخابی به صورت مستقیم به ابعاد گلخانه و نوع نیاز شما بستگی دارد ، اما به هر میزان که بتوانید در عرض های بیشتر و بالا تری سفارش دهید تا پوشش به صورت یک تکه باشد بازده ای بیشتری دریافت خواهید کرد . به این نوع پوشش به اصطلاح نایلون عریض گلخانه ای می گویند برای دریافت اطلاعات تکمیلی اینجا را کلیک کنید .

ضخامت نایلون نیز از 40 تا 300 میکرون انتخاب می شود .

قیمت پوشش پلی اتیلن گلخانه

هر نوع اختصاص سازی در تولید به جز چاپ هیچ تاثیری در قیمت نخواهد داشت زیرا محاسبه هزینه نهایی بر حسب قیمت روز مواد اولیه پتروشیمی و میزان سفارش شما بر حسب هر کیلو گرم ارائه می شود .

دیگر نکات مهم در رابطه با پلاستیک های گلخانه ای

اسفاده از مواد اولیه درجه 2 و 3 برای کاهش قیمت نهایی تاثیر چندانی در بازده ای نخواهد داشت و تنها باعث کدر تر شدن و بوی نامطبوع نایلون می شود .
هیچ محدودیتی در رنگبندی برای تولید پوشش های گلخانه ای وجود ندارد ، رنگی کردن پلاستیک تا حدودی باعث دفع اشعه های مضر خورشید می شود .
هر چقدر میزان سفارش شما بیشتر باشد ضایعات تولید کمتر خواهد شد که در آخر باعث می شود قیمت نهایی کاهش پیدا کند .
به علت وضعیت نابسامان اقتصادی هر روزه قیمت ها در حال تغییر است که به صورت مستقیم به قیمت مواد اولیه شرکت پتروشیمی بستگی دارد .

 

پاسخ به سوالات متداول در خصوص انواع پلاستیک های عریض گلخانه و کشاورزی

آیا با انبار کردن نایلون گلخانه ای در طول زمان باعث خرابی آن می شود ؟ به علت وجود مواد uv نمی توان نایلون های عریض را در طول مدت زیاد انبار کرد و توقع داشت طی گذشت زمان خراب نشود به این دلیل که افزودنی uv دارای تاریخ مصرف می باشد . تاریخ مصرف uv با توجه به میزانی است که به نایلون اضافه می کنید اما به طور معمول تا 5 سال طول عمر خواهد داشت ، فرقی هم نمی کند از آن استفاده کنید یا آن را در انبار نگاه دارید .
طول عمر نایلون عریض گلخانه ای و کشاورزی چقدر است ؟ یکی از سوالات متداول نایلون عریض گلخانه میزان طول عمر این محصول است . سانی پلاست تولیدات خود را تا 3 سال گارانتی می کند ، به طور معمول نایلون های عریض تا 5 سال طول عمر دارند که موارد گوناگون باعث کاهش یا افزایش طول عمر این محصول پلاستیکی خواهد شد .
هر کیلو نایلون گلخانه ای چند متر است ؟ هر 5 متر مربع نایلون عریض گلخانه ای برابر است با یک کیلو گرم ، البته ضخامت سفارشی و نمونه های دو لایه و سه لایه تاثیر مستقیمی در وزن نهایی دارد اما به طور کلی هر یک کیلو قادر به پوشش 5 متر مربع مساحت خواهد بود .
قیمت هر متر نایلون گلخانه ؟ قیمت هر متر نایلون گلخانه ای یک عدد مشخص نیست ، بلکه با توجه به ضخامت ، میزان افزودنی یو وی ( 1 تا 10 درصد ) ، عرض نایلون و میزان سفارش متغییر است . برای دریافت قیمت دقیق لطفا با ما تماس بگیرید  .
رنگبندی نایلون گلخانه ای ؟ هیچ محدودیتی در رنگبندی نایلون گلخانه ای وجود ندارد از همین رو می توانید در هر طیف رنگبندی که می خواهید سفارش دهید ؟ برای رنگی کردن نایلون از افزودنی مستربچ استفاده می شود که به میزان کمی باعث افزایش قیمت خواهد شد . سفارش نایلون گلخانه ای به صورت رنگی تا حدودی می تواند از ضرر های نور خورشید کاهش دهد .

برگرفته شده از : saniplastmehr.com

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول