اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آیت الله سیستانی پاپ را به حضور پذیرفت

پس از ورود روز گذشته رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق و دیدار با مقامات ارشد این کشور، مرجع عالی‌قدر شیعیان در عراق، امروز، پاپ را به حضور پذیرفت.

آیت الله سیستانی پاپ را به حضور پذیرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع عراقی، امروز (شنبه)، گزارش دادند که آیت‌الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان را به حضور پذیرفته است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، خودروی حامل پاپ، ساعت ۹:۲۷ به وقت تهران، به محل اقامت آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف رسید و دو طرف پشت درهای بسته با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

این دیدار به مدت یک ساعت به طول انجامید و پاپ و هیأت همراه او پس از ترک محل اقامت آیت‌الله سیستانی به سمت شهر «اور» در استان ذی قار (جنوب عراق) حرکت کردند.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از یک منبع آگاه در ارتباط با این دیدار گزارش داد که به هیچ یک از شخصیت‌های سیاسی و دولتی عراق اجازه ورود به محل اقامت آیت‌الله سیستانی و مشارکت در این گفت‌و‌گو داده نشده است.

پس از این دیدار، دفتر آیت‌الله سیستانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در دیدار با پاپ، درباره چالش‌های بزرگی که انسانیت در عصر کنونی با آن مواجه است، صحبت شده است.

طبق این بیانیه، مرجعیت‌عالی‌قدر شیعیان در عراق در دیدار با پاپ از ظلم، خشونت، فقر، ستم دینی و فکری و سرکوب‌ آزادی‌ها که بسیاری در کشورهای جهان از آن رنج می‌برند، و همچنین جنگ‌ها، اقدامات خشونت‌آمیز، محاصره اقتصادی،‌ کوچاندن اجباری مردم و... بویژه در ارتباط با مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی سخن گفته‌اند و به نقشی که رهبران دینی و معنوی در جهت جلوگیری از این فاجعه باید ایفا کنند، اشاره کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است که آیت‌الله سیستانی ضمن اشاره به جایگاه عراق، تاریخ بزرگ این کشور، مردم سخاوتمند آن، ابراز امیدواری کرده‌اند که عراق تیره‌‌روزی کنونی خود را در زمانی نه چندان دور پشت سر بگذارد.

مرجعیت‌ عالی‌قدر شیعیان در عراق همچنین بر اهتمام خود مبنی بر زندگی مسیحیان همچون سایر مردم عراق در امنیت، صلح و با داشتن تمام حقوق قانونی تأکید کرده‌اند و در عین حال، به نقش مرجعیت دینی در پاسداری از مسیحیان و سایر افرادی که در سال‌های گذشته، مورد ستم و اذیت قرار گرفته‌اند بویژه در زمانی که تروریست‌ها بر بخش عظیمی از چند استان عراق سیطره پیدا کردند، اشاره کرده‌اند.

در بخش پایانی این بیانیه نیز آمده است که آیت‌الله سیستانی از پاپ فرانسیس به خاطر تحمل سختی‌های سفر و انجام این دیدار تشکر کرده‌اند.

پاپ فرانسیس، بعد از ظهر دیروز، وارد عراق شد و با مقامات ارشد این کشور از جمله «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول