اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیگیری تفاوت حقوقی اعضای هیأت علمی در مجلس شورای اسلامی

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات و هم کمیسیون تلفیق باید نگاه ویژه به تفاوت حقوقی بین اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت بهداشت و سایر رشته‌ها داشته باشد.

پیگیری تفاوت حقوقی اعضای هیأت علمی در مجلس شورای اسلامی

کمال علی‌پور در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه در اصل سوم قانون اساسی یکی از موضوعات مهم، رفع تبعیضات ناروا است، اظهار کرد: متاسفانه امروز شاهد تبعیض‌ها در جامعه هستیم که یکی از این موارد عدم هماهنگی و همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاهیان کشور است.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این تبعیض در بین دو سطح هیأت علمی یعنی اعضا هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و اعضا هیأت علمی وزارت علوم کاملا چشمگیر و محسوس و در حد بی‌انصافی است.

وی با اشاره به اینکه به نظر من هیچ تفاوت دستمزد حقوقی نباید بین اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و وزارت علوم و تحقیقات باشد، خاطر نشان کرد: یک استاد وزارت علوم با سابقه استاد‌‌یاری و ۱۵ سال سابقه بین ۷ تا۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت کند و با همین سابقه یک استاد وزارت بهداشت و درمان بیش از ۲۰ میلیون تومان حقوق دریافت کند که اعتقاد دارم حق اساتید و اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت هم باید مد نظر باشد و باید به این قشر پر تلاش کشور کمک و مساعدت بیشتری شود اما انتقاد من این است که نادیده گرفتن زحمات اساتید دیگر ظلم نابخشودنی به جامعه علمی کشور است.

علی‌پور بیان کرد: به نظر می‌رسد هم کمیسیون آموزش و تحقیقات و هم کمیسیون تلفیق باید نگاه ویژه به این امر مهم داشته باشند و همچنین نمایندگان در صحن علنی اهتمام ویژه به این موضوع داشته باشند.

نماینده قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: کشوری موفق و رو به توسعه خواهد بود که سطح علمی و توجه به اساتید و دانشگاهیان آن مورد توجه اساسی و ویژه کشور باشد‌.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول