اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

زیرساختی‌ترین کار حاشیه شهر مشهد «فاضلاب و بهداشت» است

استاندار خراسان رضوی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ باید ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر از فاضلاب حاشیه شهر ساماندهی و به اتمام برسد چرا که زیرساختی‌ترین کار حاشیه شهر «فاضلاب و بهداشت» است.

زیرساختی‌ترین کار حاشیه شهر مشهد «فاضلاب و بهداشت» است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نشست صمیمی استاندار خراسان رضوی با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان برگزار و موضوعات گوناگونی در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محمدصادق معتمدیان در این نشست که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در استان ظرفیت‌های فوق العاده‌ای داریم و بخش عمده‌ای از اقتصاد استان «بخش خصوصی» است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود طیف‌های مختلف در رسانه‌ها ادامه داد: در مقوله نقد هرجا نقد سازنده برای حل مشکلات وجود داشته باشد، حتما مسؤولان پاسخگو خواهند بود و پای کار خواهند آمد.

وی با بیان اینکه از مقوله «نقد» حتما استقبال می‌کنم، تأکید کرد: در خیلی از موارد مشکلات را به‌واسطه رسانه‌ها دنبال می‌کنم، بنابراین مواردی که در مطبوعات به ما منعکس می‌شود، اثرگذار است.

معتمدیان بیان کرد: نشست‌های منطقه‌ای اصحاب رسانه استان با معاونین استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به‌زودی برگزار می‌شود تا انتظارات دو طرف تبادل شود و به یک نقطه همکاری مشترک دست یابیم، در این راستا فضای مجازی و رسانه‌ها بسیار اثرگذار هستند و اقدامات را در سطح وسیعی منعکس می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه تیم مدیریتی جدید استان برنامه‌های اجرایی گوناگونی تدوین کرده است، تصریح کرد: با این وجود برنامه‌های قابل اجرا و کوتاه مدت را غربالگری و تلفیق کرده‌ایم.

وی به لزوم اثرگذاری معین‌های اقتصادی استان پرداخت و گفت: معین‌های اقتصادی باید کارایی داشته باشند و براساس توانایی‌هایشان مسؤولیت بپذیرند تا اقداماتشان نتیجه بدهد.

معتمدیان همچنین به بحث تصویب طرح ویژه تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: طرح بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، ۲۵ سال سابقه دارد و از سال ۸۶ مقام معظم رهبری در قالب دستورات مکتوب دغدغه‌هایشان را نسبت به آن مطرح کردند، براین اساس جلسات تخصصی و گوناگونی پیرامون این موضوع برگزار کردیم که در نهایت اختیاراتی را وزیر راه و شهرسازی به استان تفویض کرد و در طرح جدید از سوی مشاور۳۰ تا ۳۵ درصد تغییرات به وجود آمد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه به‌دنبال این هستیم تا از ظرفیت‌های ملی برای تحقق اقدامات عام المنفعه استفاده کنیم، گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه‌نشین شهر مشهد هستند و در این راستا به‌واسطه بازدیدهای به عمل آمده طی چند هفته گذشته از مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد، مشکلات عدیده و جدی مشاهده شد که یک مورد آن مشکل فاضلاب بود.

وی با بیان اینکه مقامات کشوری را در بدو ورود به مشهد به حاشیه شهر خواهیم برد، افزود: در طی چند روز گذشته با تنی چند از معاونان وزارت راه و شهرسازی از مناطق گوناگون حاشیه شهر بازدید کردیم و این اثرگذار است.

معتمدیان با اشاره به اینکه  اعتبار ویژه‌ای برای ساماندهی فاضلاب حاشیه شهر اعتبار اختصاص یافته است، تاکید کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ باید ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر از فاضلاب حاشیه شهر ساماندهی و به اتمام برسد چراکه زیرساختی‌ترین کار حاشیه شهر «فاضلاب و بهداشت» است.

استاندار خراسان رضوی به آمادگی‌های استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله ما در حوزه سیاسی بحث انتخابات است، بنابراین در این مدت برنامه‌ریزی داشته و ستادها را فعال کرده‌ایم، بر این اساس وظیفه ما این است که شرایطی را مهیا کنیم تا مردم در انتخابات مشارکت خوبی داشته باشند و انتخاب خود را انجام دهند.

وی با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در باب مشارکت مردم در انتخابات که فرمودند «مشارکت مردم اهم است و انتخاب درست مهم»، اظهار کرد: همه ما تابع سیاست‎‌های مقام معظم رهبری هستیم در این راستا رسانه‌ها می‌توانند در حوزه افزایش مشارکت مردم نقشی مؤثر ایفا کنند.

معتمدیان همچنین خواستار تقویت جایگاه خانه مطبوعات استان شد و بیان کرد: این یک جایگاه قانونی است و نمایندگان رسانه‌ها در این جمع هستند، تلاشمان این هست ارتباطمان را با سایر رسانه‌ها تقویت کنیم و تعامل سازنده‌ای همواره داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات باید جایگاه خود را پیدا کند، براین اساس از نقد و مطالبه گری حمایت می‌کنیم، اما حق نداریم به اسم مطالبه‌گری و رسانه به حریم شخصی افراد ورود کنیم چرا که این تخریب است، بنابراین حرمت افراد و حقوق شهروندی باید مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره مطبوعات خراسان رضوی خبر داد و گفت: به صورت حداکثری در برگزاری این رویداد کمک و همچنین روز خبرنگار را به صورت شایسته برگزار خواهیم کرد.

معتمدیان خواستار تبادل منطقه‎‌ای بین رسانه‌های خراسان رضوی و کشورهای آسیای میانه به خصوص همسایگان هم مرز استان شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وضعیت معیشتی خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران با کم‌ترین امکانات و دشوارترین شرایط زندگی در افزایش سطح آگاهی جامعه تلاش می‌کنند که باید به وضعیت معیشتی آن‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول