اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

جزئیات هواپیماربایی ناکام در مسیر اهواز-مشهد/ از اسلحه پلاستیکی تا جلیقه انتحاری چوبی!

شب گذشته نیروهای سپاه حفاظت هواپیمایی کشور موفق به خنثی‌سازی توطئه هواپیماربایی در مسیر اهواز-مشهد شدند.

جزئیات هواپیماربایی ناکام در مسیر اهواز-مشهد/ از اسلحه پلاستیکی تا جلیقه انتحاری چوبی!

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، شب گذشته نیروهای سپاه حفاظت هواپیمایی کشور موفق به خنثی‌سازی توطئه هواپیماربایی در مسیر اهواز-مشهد شدند.

آنچه در ادامه می‌خوانید، جزئیاتی از این رویداد است:

ساعت ٢٢:١٠ پرواز شماره ٣٣٤ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با هواپیمای F100 با ریجستر EP-CFM مسیر اهواز به مشهد پس از گذشت ٢٠ دقیقه از طول پرواز یکی از مسافرین بنام محمدحسین حقیقت منش ۵۴ ساله از ردیف 11C برگه‌ای را به مهماندار می‌دهد که بر روی آن عبارتی با مضمون "من بمب‌گذاری شدم... ریموت دست شخص دیگری هست") و می‌گوید که این برگه را به امنیت پرواز برسان و بگو که "هواپیما به آسمان اهواز برگردد..."

با توجه به دستورالعمل‌های امنیتی پس از دریافت پیام تهدید، هوشیارباشی از سوی پاسدار امنیت پرواز به خلبان، مهمانداران و سایر اعضاء تیم امنیت پرواز صادر می‌شود.

مهاجم پس از عدم تحقق تهدید و خواسته (برگشت هواپیما به آسمان اهواز) شخصا با یک قبضه سلاح کمری (بعد از دستگیری مشخص شد که پلاستیکی است) به قسمت جلوی کابین مراجعه و به سرتیم امنیت پرواز اعلام می‌نماید "من بمب‌گذاری شدم، ریموت دست شخص دیگری هست، این هواپیما بایستی به آسمان اهواز برگرده، اگر ارتفاع کم کنه یا بشینه من هواپیما را منفجر می‌کنم"

با توجه به آموزش‌های لازم و تمرینات یگانی سرتیم امنیت پرواز اقدام به مذاکره با مهاجم نموده که در همین حین نامبرده زیپ کاپشن خود را پایین کشیده و یک عدد جلیقه دست ساز انتحاری (با چند تکه چوب، چسب پهن و سیم برق) که بر تن داشته به سرتیم امنیت پرواز نشان داده که با عملکرد مناسب سایر عناصر تیم امنیت پرواز، مهاجم در ردیف ۳ مهار و هواپیما با ۶۳ نفر مسافر، ۲ نفر خلبان و کمک خلبان و ۴ نفر مهماندار در ساعت ۲۲:۴۰ به سلامت در فرودگاه اصفهان به زمین می‌نشیند.

هواپیماربا به همراه خانواده (همسر و دو فرزند پسر) مسافرت می‌کرد که پس از دستگیری، نامبرده و خانواده‌اش تحویل سپاه استان اصفهان شد.

بار مسافرین و هواپیما توسط چک و خنثی یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه اصفهان مورد بازرسی مجدد قرار گرفت و مورد خاصی مشاهده نگردید. مسافرین و کرو بعد از قرنطینه یک ساعته در سالن ترمینال خارجی به دلیل اتمام ساعت پرواز کرو، به هتل منتقل شدند.

فیلم تردد هواپیماربا و همراهانش از فرودگاه مبدأ (اهواز) مورد بازبینی قرار گرفت. با بررسی‌های صورت گرفته مشخحص شد که هواپیماربا فاقد هرگونه سوء سابقه می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول