اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اجرای طرح شفا در زندان‌ها/ 2100 زندانی آذربایجان‌شرقی حافظ قرآن شدند

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، جلوگیری از تکرار جرم و کاهش محسوس تخلّفات درون زندان را دو کارکرد مهم طرح قرآنی «شفا» در زندان تبریز اعلام کرد.

اجرای طرح شفا در زندان‌ها/ 2100 زندانی آذربایجان‌شرقی حافظ قرآن شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌اللهی امروز در دیدار با رئیس سازمان زندان‌ها در تبریز به استقبال خوب زندانیان از طرح شفا ( قرآن خواندن و حفظ قرآن توسط زندانیان) اشاره کرد و  اظهار داشت: الحمدالله با توجه به استقبال خوب زندانیان، طرح ادامه پیدا خواهد کرد و علاوه بر اینکه در کاهش تخلفات زندانیان موثر بوده، در بهبودی آنان نیز تاثیر بسزایی گذاشته است.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وظیفه مجموعه دستگاه‌های قضایی اصلاح مجرمین بوده که عمده این مسئله به عهده زندان‌هاست، ادامه داد: بازسازگاری اجتماعی زندانیان، هدف اصلی از زندانی کردن افراد است و در این راستا باید فضای امنی برای زندانیان فراهم شود تا بتوانند به جامعه بازگردند.

وی با اشاره به وظیفه دستگاه قضایی در خصوص اصلاح مجرمین که در قانون اساسی آمده است، اجرای طرح قرآنی «شفا» را که از سال 92 تاکنون در زندان تبریز در حال اجراست، از جمله طرح‌های موفق کشوری عنوان کرد و افزود: 2 هزار و 100 نفر از زندانیان زندان تبریز در طرح «شفا» فعالیت دارند و حافظان قرآن از یک سوره و یک جزء تا حافظ کل قرآن را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در سال ۱۳۹۵ به عنوان طرح موفق فرهنگی کشور معرفی شد، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم این کار را به‌صورت مستمر انجام دهیم.

خلیل‌اللهی در ادامه به تاثیرگذاری حرفه‌آموزی و اشتغال اشاره کرد و اذعان داشت: بعضی از زندانیان به دلیل عدم داشتن شغل و درآمد مرتکب جرم شده‌اند، از این رو اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان از چند جهت دارای اهمیت است و ضمن پر کردن اوقات فراغت آنان، منبع درآمدی نیز برای زندانیان می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان در ادامه به انجمن حمایت از زندانیان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تبریز مهد خیران است و جشن گلریزان آن در کل کشور دارای جایگاه بسیار خوبی است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول