اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی یعنی تحمل خسارت‌های اقتصادی و معیشتی بیشتر

نماینده میناب در مجلس گفت: نباید با افزایش تردد‌ها در ابتدای سال ۱۴۰۰ شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور بوده و خسارت‌های اقتصادی و معیشتی ناشی از این ویروس را تحمل کنیم.

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی یعنی تحمل خسارت‌های اقتصادی و معیشتی بیشتر

حسین رئیسی نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،  درباره شیوع کرونا در کشور و عادی انگاری آن توسط مردم اظهار داشت: متاسفانه به شدت خیز چهارم و موج جدید شیوع کرونا در کشور احساس می‌شود و آمارهای جانباختگان کرونا به سمت سه رقمی شدن پیش می‌رود و تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی بالا رفته و جمعیت بستری‌ها در بخش‌های ویژه بیمارستانی هم افزایش یافته و هر روز بر جمع مبتلایان به کرونا افزوده می‌شود.

وی افزود: باید بدانیم که ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در بخش‌هایی از کشور شایع شده و متاسفانه میزان شیوع و خطرناک بودن این ویروس بسیار بالاست و سنین پایین جامعه را هم درگیر می‌کند.

رئیسی تصریح کرد: بر اساس گزارشات پزشکی و بهداشتی تعداد مرگ و میر ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی بالاتر از ویروس قبلی است که خطر آن به شدت حس می‌شود.

نماینده مردم میناب در مجلس تصریح کرد: در آستانه سال آینده هستیم و رفت و آمدها و مسافرت‌ها در این فصل داغ است ولی نباید با افزایش تردد‌ها در پایان سالجاری و ابتدای سال ۱۴۰۰ شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور بوده و خسارت‌های اقتصادی و معیشتی ناشی از این ویروس را تحمل کنیم.

وی افزود: شرط موفقیت در مبارزه با کرونا احساس مسئولیت همگانی، همدلی و همراهی همه مردم و مسئولان است و باید تلاش کنیم این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم؛ تجهیزات و نیروی انسانی متخصص شرط اصلی ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان است. 

رئیسی گفت: رفتن به بازار و خرید از یک سو و از سوی دیگر دید و بازدیدهای خانوادگی در نوروز ۱۴۰۰ می‌تواند خسارت‌های بسیار زیادی را به کشور تحمیل کند که لازمه مقابله با آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

نماینده میناب در مجلس اظهار داشت: اگر در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کنیم ضرر بزرگی می‌بینیم و با آنکه دید و بازدیدهای خانوادگی در ابتدای سال از رسوم قدیمی محسوب می‌شود ولی برای پرهیز از ابتلا به ویروس کرونا باید این آیین را به صورت مجازی برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول