اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

یک میلیون نهال رایگان در لرستان توزیع می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: تا پایان هفته منابع طبیعی یک میلیون اصله نهال بین کشاورزان و روستاییان توزیع می‌شود.

یک میلیون نهال رایگان در لرستان توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، شیرزاد نجفی در مراسم درختکاری که به مناسبت هفته منابع طبیعی در دانشگاه لرستان برگزار شد، عنوان کرد: ظرف سه سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی به استان اختصاص پیدا کرد که منجر به یک انقلاب در عملیات آبخیزداری شد.

وی افزود: ظرف سه سال گذشته ۳۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام شد که عمده آن مربوط به خرم‌آباد بود، ما طی سال جاری در سیزده حوزه آبخیز خرم‌آباد عملیات آبخیزداری انجام دادیم که تاثیر آن در بارش‌های اخیر مشخص شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در ادامه به برنامه‌های هفته منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: روز جمعه هفته آینده که روز ایثار و شهادت نامگذاری شده کاشت ۶۳۰۰ اصله نهال را به یاد ۶۳۰۰ شهید لرستانی خواهیم داشت.

نجفی کاشت ۱۷۰۰ هکتار گیاه دارویی را در سال گذشته از اقدامات خوبی عنوان کرد که  منجر به توسعه کشت گیاهان دارویی و اشتغال زایی شده است.

وی نهادینه شدن زراعت چوب به مساحت ۱۱۰۰ هکتار را از دیگر اقدامات خوب سال جاری مطرح کرد و افزود: امسال برای اولین بار زراعت چوب را با کشت صنوبر و اکالیپتوس در استان داشتیم که تاثیر مطلوبی بر جلوگیری از قاچاق چوب و قطع درختان دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: به ازای هر هکتار یک میلیون تومان تسهیلات با زمین رایگان و تحویل نهال رایگان به منظور زراعت چوب واگذار می‌شود.

نجفی بیان کرد: در استان سالانه دو میلیون اصله نهال به طور رایگان بین مردم، انجمن‌های زیست محیطی، نهادهای دولتی خصوصی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه هفت نهالستان در استان وجود دارد ، عنوان کرد: امسال نیز سه نهالستان در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز و دورود راه‌اندازی می‌شود.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تا پایان هفته منابع طبیعی یک میلیون اصله نهال بین کشاورزان و روستاییان توزیع می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول