اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

کرونا حریف ورزش دانش‌آموزی نشد/ روایت رقابت مجازی طناب‌زنی و فوتسال برای اولین بار+ فیلم

کرونا هم حریف ورزش دانش‌آموزی نشد و امسال برای اولین بار مسابقات مجازی طناب‌زنی و فوتسال به صورت مجازی برگزار شد و اتفاقا مورد استقبال دانش‌آموزان هم قرار گرفت.

کرونا حریف ورزش دانش‌آموزی نشد/ روایت رقابت مجازی طناب‌زنی و فوتسال برای اولین بار+ فیلم

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: کرونا باعث شد که از اسفند سال 98، مدارس کشور تعطیل شود و آموزش‌ها هم به فضای مجازی و تلویزیون کشیده شود؛ حجم بالای مبتلایان در فواصل مختلف سال موجب شد که قرنطینه خانگی سفت و سخت‌تر برای کودکان و نوجوانان از سوی اکثر خانواده‌ها اجرا شود.

در خانه ماندن و عدم تحرک به ویژه در خانه‌های آپارتمانی با افزایش وزن هم همراه بود، چیزی که باعث شد وزارت آموزش و پرورش به دنبال اجرای طرح کوچ یعنی کاهش وزن و چاقی دانش‌آموزان باشد.

از همان ابتدای ورود کرونا به کشور، معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تلاش کرد تا با ارائه فیلم‌های کوتاه از ورزش و فعالیت‌های بدنی در منزل، دانش‌آموزان را به تحرک وا دارد اما در هر حال این اقدامات فقط پیشنهاداتی بود که ارائه می‌شد و ضمانت اجرایی نداشت.

فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در  این راستا تلاش کرد که شرایطی را فراهم کند تا در دوره کرونا و به صورت مجازی بتوان مسابقات ورزش دانش‌آموزی را برگزار کرد و به همین دلیل طرح برگزاری مسابقات مجازی ورزش دانش‌آموزی را ارائه داد.

* روایت برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات ورزش دانش‌آموزی

در همین راستا هم از 11 اسفند، مرحله نهایی مسابقات طناب‌زنی و فوتسال دانش‌آموزی به صورت مجازی آغاز شد. حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: سی‌وهفتمین دوره مسابقات ورزش دانش‌آموزی در بخش پسران برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم در دو رشته فوتسال و طناب‌زنی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خیلی خوشحالم که این مسابقات برگزار می‌شود، ادامه داد: هر استان از سه شهر تیم دارد و دانش‌آموزان با اجرای تکنیک‌ها و مهارت‌ها که در دستورالعمل اعلام کردیم، در این مسابقات شرکت می‌کنند یعنی فیلمی با رعایت دستورالعمل از آنها گرفته شده و برای داوران ارسال می‌شود؛ داوران نیز ممیزی می‌کنند و بهترین تیم‌ها انتخاب می‌شود.

وی افزود: از شهر کرج و همه همکاران در سطح کشور تشکر می‌کنیم که برای برگزاری این مسابقات که در ظاهر امکان برگزاری حضوری آن نبود، تلاش کردند و شور و هیجان وسیعی برای هزاران نفر از دانش‌آموزان ایجاد کردند.

* حضور 204 تیم در مسابقات مجازی ورزش دانش‌آموزی

در این دوره از مسابقات در رشته طناب‌زنی در متوسطه اول تعداد 42 تیم با 258 نفر و در متوسطه دوم تعداد 36 تیم با 221 نفر و در مجموع در دو مقطع 78 تیم با 479 نفر شرکت کردند.

در رشته فوتسال نیز در متوسطه اول تعداد 63 تیم با 503 نفر و در متوسطه دوم 63 تیم با 504 نفر و در مجموع در هر دو مقطع 126تیم با 1007 نفر شرکت کردند.

فرشید علیزاده معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش استان البرز در خصوص برگزاری این دوره از رقابت‌ها به میزبانی استان البرز به خبرنگار فارس گفت: در این دوره از رقابت‌ها استقبال دانش‌آموزان خیلی خوب بود و نشان داد که باید این دست از کارها بیشتر انجام شود.

وی با بیان اینکه در هر دو رشته طناب‌زنی و فوتسال 204 تیم با 1486 دانش‌آموز، مربی و سرپرست در این مسابقات شرکت کردند، ادامه داد: این مسابقات به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد حاج قاسم سلیمانی در حال برگزاری است.

* مسابقات ورزش مجازی چه شکلی است؟

علیزاده با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان از مسابقات اظهار کرد: برگزاری این دو رشته، آغاز کار است و فدراسیون در نظر دارد در تابستان، مسابقات را در 10 رشته برگزار کند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی می‌گویند چگونه می‌شود که مسابقات ورزشی به جای حضوری، غیرحضوری برگزار شود، گفت: فعالیت همان فعالیت است اما شکل برگزاری تغییر کرده است. یعنی شیوه‌نامه، مواردی چون دقت، چابکی و ... اعلام شده است و دانش‌آموزان در سالن‌هایی که از قبل معرفی شده، حضور می‌یابند.

معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش استان البرز اضافه کرد: کد رمزی یک ساعت قبل از شروع مسابقه به استان ارسال می‌شود و آنها در این یک ساعت فرصت دارند که مهارت‌ها را فیلمبرداری کرده و ارسال کنند.

* تحرک و پویایی دانش‌آموزان حتی در ایام کرونا

علیزاده با تأکید بر اینکه مسابقات همزمان در همان یکساعت برگزار می‌شد، اظهار کرد: داوران در البرز که میزبان مسابقات است، حضور دارند و فیلم‌ها را بررسی می‌کنند و امتیاز می‌دهند.

وی با بیان اینکه معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش‌آموزی تلاش کردند که متناسب با زیست بوم جدید، این مسابقات را طراحی کنند، گفت: از همان ابتدای ورود کرونا به کشور، فیلم‌هایی با رویکرد آموزشی برای ورزش در خانه تهیه شده و از طریق شبکه شاد در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار گرفت و همه بخش ورزش مدارس کشور برای ایجاد تحرک و پویایی دانش‌آموزان در این شرایط، در تلاش هستند.

* برترین‌ها معرفی شدند

نتایج رقابت‌ها در بخش طناب‌زنی اعلام شد و امروز هم با پایان بررسی‌ها، نتایج مسابقات فوتسال اعلام می‌شود؛ در متوسطه اول در سرعت ۳۰ ثانیه  مهدی پریشانی از استان اصفهان شهر خمینی شهر رتبه اول، یونس آن بسته از استان خراسان رضوی شهر تبادکان رتبه دوم و امیرمحمد جمشیدی  از منطقه ۴ تهران و دانیال پروین از خراسان شمالی شهر بجنورد مشترکا سوم شدند.

در متوسطه اول در بخش نمایشی انفرادی علی حفیظ  از ناحیه 7 خراسان رضوی  رتبه اول، علی رودهی از خراسان رضوی شهر تبادکان رتبه دوم و دانیال دوایی از ناحیه 3 اصفهان و امیرحسین خانزاده از منطقه 4 تهران رتبه سوم را کسب کردند.

مجموع در متوسطه اول، خمینی شهر استان اصفهان، تبادکان استان خراسان رضوی، منطقه 4 تهران، بجنورد استان خراسان شمالی، فامنین استان همدان، ناحیه ۲شیراز استان فارس، آزادشهر استان گلستان و  بوشهر به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول تا هشتم شدند.

در متوسطه دوم در بخش 30 ثانیه محمد حسین تنهایی از خراسان رضوی شهر    سبزوار موفق به کسب رتبه اول، مصطفی مجیری از خمینی شهر اصفهان موفق به کسب رتبه دوم و محمد اجنوردی از شهر سبزوار استان خراسان رضوی موفق به کسب رتبه سوم شدند.

در بخش نمایشی انفرادی هم مهدی عرب از خراسان رضوی شهر سبزوار، ناصر بهمدی از خراسان رضوی شهر سبزوار و داریوش مظلوم از گلستان شهر گرگان به ترتیب به رتبه‌های اول تا سوم دست یافتند.

در مجموع شهر سبزوار استان خراسان رضوی، شهر گرگان استان گلستان، شهرقدس از شهرستان های تهران، منطقه ۴ تهران، ناحیه 2 گیلان، خمینی شهر استان اصفهان، بندرلنگه استان هرمزگان و بوشه، رتبه‌های اول تا هشتم را به ترتیب کسب کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول