اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحویل فهرست کابینه لیبی به پارلمان؛ پیشنهاد تشکیل دولت وحدت با 35 عضو

دفتر نخست‌وزیری لیبی ضمن تایید تحویل اسامی کابینه جدید این کشور به پارلمان اعلام کرد که «محمد الدبیبه» خواستار تشکیل دولت بزرگ وحدت با 35 عضو است.

تحویل فهرست کابینه لیبی به پارلمان؛ پیشنهاد تشکیل دولت وحدت با 35 عضو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، « «عبدالحمید الدبیبه» نخست‌وزیر لیبی که روز پنج‌شنبه پیش، اسامی اعضای کابینه خود را به پارلمان ارائه کرده بود، خواستار تشکیل دولت بزرگ وحدت در لیبی شد.

خبرگزاری آناتولی نوشت که قرار است نشست رأی اعتماد به کابینه الدبیبه در مجلس نمایندگان تشکیل شده از دو مجلس طبرق و طرابلس به ریاست «عقیله صالح» در هشتم مارس (دوشنبه آتی) در شهر سرت برگزار شود. پیش‌بینی می‌شود که اکثر نمایندگان در شهر طرابلس به دلیل نگرانی‌های امنیتی به شهر سرت نروند و از طریق ویدئوکنفرانس در این نشست شرکت کنند.

بر اساس بیانیه روز جمعه دفتر نخست‌وزیری لیبی، الدبیبه پیشنهاد داده تا کابینه‌ دولت بزرگ وحدت لیبی، با ۳۵ عضو تشکیل شود.

گفته می‌شود که مذاکرات متعددی میان گروه‌های درگیر در لیبی، رهبران منطقه‌ای و سیاسی دارای نفوذ در خصوص فهرست اسامی اعضای کابینه جدید لیبی صورت گرفته با این حال یک مقام مسئول لیبی به خبرگزاری رویترز گفت که مذاکرات برای کوچک‌تر کردن کابینه و کم کردن شمار وزرا همچنان ادامه دارد.

تاکنون دو فهرست متفاوت از کابینه الدبیبه در رسانه‌ها منتشر شده و رویترز نیز نوشت که مقامات مسئول لیبیایی دو فهرست از این کابینه را در اختیار این خبرگزاری قرار داده‌اند. در یکی از این فهرست‌ها، «لمیاء بوسدره» وزیر فرهنگ سابق به عنوان وزیر خارجه و «خالد مازن» به عنوان وزیر کشور پیشنهاد شده‌اند. اما در هر دو فهرست، الدبیبه پست وزارت دفاع را خود برعهده دارد.

بر اساس این گزارش دو معاون نخست‌وزیر از شرق و غرب لیبی خواهند بود.

پنجم فوریه گذشته، پس از مذاکرات چند روزه تحت نظارت سازمان ملل در ژنو، الدبیبه به عنوان نخست‌وزیر دولت موقت وحدت در لیبی برای نظارت بر برگزاری انتخاباتی که قرار است اواخر سال جاری میلادی برگزار شود، انتخاب شد.«محمد منفی» نیز به‌ عنوان رئیس‌ شورای عالی ریاستی انتخاب شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول