اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کلنگ‌زنی انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان در هفته آینده/ حل مشکل آب شرب اصفهان تا 5 سال دیگر

استاندار اصفهان گفت: هفته آینده ۲۴ اسفند ماه ۹۹ کلنگ انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان توسط ریاست جمهوری به صورت مجازی به زمین زده خواهد شد تا مطالبه به حق چندین ساله مردم اصفهان عملیاتی شود.

کلنگ‌زنی انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان در هفته آینده/ حل مشکل آب شرب اصفهان تا 5 سال دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در آئین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی پرتو اظهار کرد: امروزه آلودگی هوا و کم‌آبی دو تهدید مهم و اساسی استان است که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: از کودکی آموختیم درخت و درختکاری یکی از افتخارات مردم سرزمین ما بوده است از این رو در این ایام نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داریم.

وی تأکید کرد: بزرگداشت روز درختکاری و برگزاری مراسم ارزشمند و عمل سرشار از خیر و نیکی و سلامتی را باید پاس بداریم و به نسل جوان منتقل کنیم؛ باید برای افزایش اهمیت تفکر درختکاری تلاش شود.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط اصفهان مناسب نیست با فرصت‌های خوب و تهدیدها روبرو هستیم، گفت: از جمله فرصت‌های خوب ما فهم و شعور بالای مردم و دانایی آنها است و در واقع بزرگترین فرصت برای مسئولان وجود مردمی دانا، فهیم، شهیدپرور، ولایی و عاشق نظام و انقلاب و همراه با سیاست‌های دولت است.

استاندار اصفهان عملکرد مطلوب خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را مدعای این سخن دانست و ادامه داد: اخیراً دو خیر اصفهانی هشت میلیارد تومان برای احداث فضای آموزشی اهدا کردند و بزرگترین خانه آکادمیک ژیمناستیک کشور نیز به همت خیران احداث شده و وسایل آن توسط یکی دیگر از خیران اهدا شد که این اقدامات و تفکرات ستودنی است.

وی تصریح کرد: روحیه شهادت طلبی، همراهی با انقلاب و نظام و حضور در صحنه‌های مختلف نظام و کمک به مردم در زمان وقوع حوادثی همچون زلزله و سیل از دیگر ویژگی‌های بارز مردم ما به شمار می‌آید.

رضایی تأکید کرد: همواره دو شعار را از ابتدای فعالیت در این استان مورد توجه قرار دادم نخست آنکه از هر قطره آب باید بهینه استفاده شود و مصرف بهینه آب در دستور کار در ابعاد مختلف کشاورزی، صنعت و شرب قرار گیرد و دوم اینکه یک قطره آب بیشتر به اصفهان آوریم چرا که خطر فرو نشست زمین در مهیار، دشت برخوار، دامنه و فرودگاه اصفهان مستلزم آن است که برای منابع آبی دغدغه داشته باشیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: هفته آینده ۲۴ اسفند ماه ۹۹ کلنگ انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان توسط ریاست جمهوری به صورت مجازی به زمین زده خواهد شد تا مطالبه به حق چندین ساله مردم اصفهان عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تلاش می‌کنیم تا آب شرب سالم و خوبی را برای مردم شهر اصفهان و ۱۴ شهر دیگر داشته باشیم، گفت: تا پنج سال آینده با اقدامات انجام شده به شرط مصرف بهینه آب مشکل قطعی آب شرب نخواهیم داشت؛ البته مصرف آب در بخش کشاورزی نیز جای خود دارد و باید الگوی مناسب را سرلوحه فعالیت‌ها قرار دهیم.

رضایی با تأکید بر اینکه اصفهان در زمینه احداث گلخانه رده دوم کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: به زودی گلخانه‌های بزرگی در استان اصفهان افتتاح می‌شود و فرودین ماه سال آینده نیز ۲۰ هکتار گلخانه در شهرضا افتتاح خواهد شد.

استاندار اصفهان افزود: تلاش برای مصرف بهینه آب در حال انجام است اما نکته حائز اهمیت موضوع آلودگی هوا است که ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد و رفع نهایی این مشکل به ارتقا فرهنگ مردم باز می‌گردد.

وی ادامه داد: تا هنگامی که خودروهای تک سرنشین تردد کنند و مردم برای پیمودن مسیرهای ۵۰۰ متری نیز از خودرو استفاده کنند مشکل آلودگی هوا رفع نخواهد شد.

رضایی با ابراز خرسندی از افتتاح آزادراه شرق گفت: احداث رینگ چهارم و خط دو مترو با تلاش شهرداری اصفهان همچنین ادامه رینگ چهارم و کلیدور شمال و جنوب از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای انجام دو اقدام اساسی یک رسالت بزرگ برعهده ما گذاشته شده است، گفت: گام نخست اینکه درختکاری باید به صورت یک فرهنگ در بین آحاد جامعه جا بیفتد و به نسل‌های بعدی منتقل شود، دوم اینکه در مقام عمل نشان دهیم که از درخت و درختکاری به عنوان ایده، تفکر و نگرش مثبت دفاع کنیم و با توجه به شرایط خاص کم آبی درختکاری‌ها را انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای مدیریت منابع آبی تلاش کنیم، گفت: باید در مکان‌هایی کاشت درختان مورد توجه باشد که ریه شهر را سالم نگه دارد؛ باید به ناژوان احترام بگذاریم و در خصوص حتی یک اصله درخت حساس باشیم و مدیریت و مصرف بهینه آب را جدی بگیریم.

رضایی ادامه داد: انتظار می‌رود در شرایط بد کنونی و با توجه به اینکه تنها ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سد زاینده رود باقیمانده، از هدر رفت آب به طور جدی جلوگیری کنیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: طی دو سال اخیر معادل ۳۵ میلیون مترمکعب آب که قبلاً از آب به رودخانه زاینده‌رود برای صنعت و فولاد استفاده می‌شد، از محل پساب تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه باید مراقب باشیم فلزات سنگین به خورد مردم نرود، گفت: ریشه‌های سرطان را باید بررسی کنیم چرا که در شهر شهیدپرور اصفهان با مردمی فهیم و با بصیرت سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است.

رضایی با تأکید بر زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل دوچرخه سواری تأکید کرد: با احداث مسیرهای دوچرخه در معابر شهر باید به کاهش آلودگی هوا و ترافیک کمک کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول