اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

درگیر خودسانسوری نشویم/ بستر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه با اشاره به اینکه نباید درگیر خودسانسوری شویم گفت: باید تلاش کنیم تا بستر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کرده و ذهنیت مردم را به سمت تقویت اعتماد عمومی سوق دهیم.

درگیر خودسانسوری نشویم/ بستر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که پیش از ظهر امروز در دفتر امام‌جمعه برگزار شد بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تأکید کرد و گفت: حضور پرشور و کیفی مردم در پای صندوق‌های با در نظر گرفتن مهیارهای انتخاب اصلح از مهم‌ترین موضوعات در امر برگزار انتخابات است.

وی افزود: این حماسه سیاسی باید به نحوی برگزار شود که در ذهن مردم شائبه‌ای نظیر تخلف و مهندسی در انتخابات ایجاد نشود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه بر لزوم تقویت نشاط اجتماعی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد و افزود: مشروعیت نظام وابسته به مقبولیت مردم و همچنین تقویت اعتماد عمومی است لذا باید عواملی که باعث عدم حضور مردم در انتخابات می‌شود را شناسایی و با عارضه‌یابی برای برطرف کردن آن چاره‌اندیشی کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه نباید درگیر خودسانسوری شویم افزود: باید تلاش کنیم تا بستر مشارکت حداکثری را فراهم کرده و ذهنیت مردم را به سمت تقویت اعتماد عمومی سوق دهیم.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز برگزار انتخابات حداکثری با تأکید بر سلامت انتخابات را وظیفه همه دانست و گفت: نباید داوطلبان و کاندیدا با شعارهای انتخاباتی توقعات بیهوده برای مردم ایجاد کنند چراکه عدم تحقق شعارها مردم را دلسرد خواهد کرد.

علی میرزایی بر لزوم برطرف کردن آسیب‌ها و نقاط ضعف در برگزاری انتخابات تأکید داشت و افزود: نباید در انتخابات شائبه مهندسی ایجاد شود و قانونمندی و سلامت دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

رئیس دادگستری شهرستان نیز لازمه تقویت اعتماد عمومی را خدمت صادقانه مسئولان دانست و گفت: مردم ما به نظام جمهوری اسلامی اعتماد دارند اما باید بدانیم که نارضایتی مردم و بی‌اعتمادی به هر میزان که باشد آسیب‌زاست لذا مسئولان با خدمت صادقانه باید اعتماد عمومی را تقویت کنند.

هادی ملکی تصریح کرد: انتقاد کردن و انتقادپذیری باید در موازات یکدیگر صورت پذیرد و نباید صرفاً در ایام انتخابات باشد لذا استمرار این فضا نیز در تقویت اعتماد کمک‌حال خواهد بود.

به گزارش فارس در ادامه این جلسه اعضا به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف از جمله انتخابات پیش رو پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول