اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

با محدودیت بالگرد برای امداد هوایی در کشور مواجه هستیم

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: تعداد بالگرد در کشور محدود است و شاید به هر استان یک عدد هم نرسد لذا برخی از استان‌ها به‌صورت مشارکتی از یک بالگرد استفاده می‌کنند اما ساوه به دلیل مجاورت با پایتخت از لحاظ امدادرسانی هوایی به مشکل نخواهد خورد.

با محدودیت بالگرد برای امداد هوایی در کشور مواجه هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، محمدحسن قوسیان مقدم ظهر امروز در حاشیه حضور در ساوه و بازدید از آزمون ایثار در این شهرستان گفت: جمعیت هلال احمر عمده وظایف خود را از طریق نیروهای داوطلب امدادگر انجام می‌دهد که بخشی از آن امداد و نجات در حوادث و سوانح و بخشی نیز امداد و نجات در حوادث جاده‌ای است.

وی افزود: در جمعیت هلال احمر درجه‌ای به نام ایثار که اعتبار بین‌المللی دارد تعریف‌شده و برای اینکه داوطلبان ما به این درجه ارتقا پیدا کنند باید دوره‌ها و مراحل مختلفی را طی کنند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور با تأکید بر اینکه امدادگران برای کسب این درجه باید بین ۱۰ تا ۱۵ سال عضو جمعیت باشند تصریح کرد: برای کسب این درجه دوره‌ها و مسابقات مختلفی هر ساله برگزار می‌شود و برای پایداری آمادگی و حفظ این درجه هر دو سال نیز آزمون برای باقی ماندن درجه تکرار می‌شود.

قوسیان مقدم اضافه کرد: امسال علیرغم شیوع بیماری کرونا مسابقات برادران و خواهران برگزار شد که در بخش برادران تیم‌های آزمون‌گیرنده به استان‌های مختلف اعزام شدند و برای بانوان که تعدادشان کمتر بود به‌صورت جامعه در شهرستان ساوه این آزمون برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه از شرکت‌کنندگان در این آزمون تست‌ها کرونا گرفته شده تصریح کرد: در این آزمون که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شده گروه‌هایی در حدود ۵۰ نفر از بانوان حضور دارند که پس از پایان آزمون هر گروه بلافاصله گروه‌های بعدی برای تست و شرکت در مسابقه حضور خواهند یافت.

دبیر کل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امتیازی که جمعیت هلال احمر برای کسب کنندگان این نشان در نظر گرفته این است که این افراد یک درجه بالاتر از نظر استخدامی خواهند بود و کمک‌هزینه عملیاتی آنان نیز افزایش خواهد یافت.

قوسیان مقدم از جمعیت هلال احمر شهرستان به‌عنوان یکی از بزرگترین و بهترین فضاهای آموزشی امداد و نجات در کشور یاد کرد و گفت: شهرستان ساوه به دلیل مرکزیت و مجاورت با پایتخت ظرفیت مناسبی برای برگزاری دوره‌ها و اقدامات این‌چنینی دارد که با بازدید امروزی که صورت گرفت در تلاش برای جذب امکانات برای شهرستان خواهیم بود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص ایجاد پد بالگرد برای ساوه نیز گفت: تعداد بالگرد در کشور محدود است و شاید به هر استان یک عدد هم نرسد لذا برخی از استان‌ها به‌صورت مشارکتی از یک بالگرد استفاده می‌کنند اما ساوه به دلیل مجاورت با پایتخت از لحاظ امدادرسانی هوایی به مشکل نخواهد خورد.

به گزارش فارس، دبیر کل جمعیت هلال احمر از بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر شهرستان بازدید کرد و در جریان کمبودها و مشکلات نیز قرار گرفت.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول