اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

قبایی‌زاده: مدال گرفتن در بوکس خیلی سخت است

دبیر فدراسیون بوکس گفت: کسی نمی‌تواند از قبل پیش‌بینی کند که کشوری در مسابقات بوکس حاضر می‌شود و امیدی برای گرفتن مدال ندارد، چون کسب مدال در مقابل این همه مدعی بسیار سخت است.

قبایی‌زاده: مدال گرفتن در بوکس خیلی سخت است

حمیدرضا قبایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص برگزاری لیگ بوکس بعد از مدت‌ها وقفه، اظهار داشت: مسابقات لیگ بوکس بعد از 11 سال با کمیت و کیفیت بسیار عالی با حضور 10 تیم برگزار شد. 144 بوکسور در این مسابقات روی رینگ رفتند. تمام بازی‌های که در هفت روز برگزار شد با کیفیت بالا، در حد یک فینال بود. همه ورزشکاران از آمادگی و انگیزه بالایی برخورددار بودند. در خصوص مقابله با ویروس کرونا همه اعضای تیم‌ها با مسئولان و عوامل اجرایی همکاری کردند و تا پایان لیگ قرنطینه لحاظ شد. با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و با مدیریت عالی مجموعه برگزاری و اجرایی، هیچ مشکلی در این دوره از مسابقات به وجود نیامد. در مجموع 260 تست کرونا از شرکت‌کنندگان گرفته شد. نفرات هر تیم به تفکیک در سالن مسابقات حاضر می‌شدند. 

وی افزود: خیلی خوشحال هستیم که 80 درصد بخش خصوصی در مسابقات لیگ شرکت داشتند و ورزشکاران‌مان را حمایت کردند. امیدوارم در سالهای آینده نیز این روند ادامه داشته باشد و با برگزاری لیگ، شاهد رشد و پیشرفت بوکس ایران باشیم. 

دبیر فدراسیون بوکس در مورد برپایی اردوی تیم جوانان کشورمان با تیم آذربایجان گفت: تیم بوکس جوانان آذربایجان یکی از تیم‌ها خوب دنیاست. در سطح رقابتهای قهرمانی جوانان اروپا و جهان، همیشه مدال کسب می‌کنند. بر همین اساس این عملکرد خوب آذربایجانی‌ها می‌تواند به بالا بردن سطح کیفی بازیکنان‌مان کمک کند. به طور حتم مبارزه و تمرین با این حریفان خوب برای بوکسورهای ما خوب بوده است و جوانان بوکس ایران در این اردوی 10 روزه نهایت بهره را در مقابل آذربایجانی‌ها بردند.

قبایی‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا در مسابقات جهانی جوانان در لهستان مدال خواهیم گرفت یا خیر، تصریح کرد: همه بچه‌های که در اردوی تیم جوانان حضور دارند بسیار عالی و در سطح بسیار بالایی هستند. امیدواریم این تابو را در مسابقات جهانی بشکنیم و مدال بگیریم. البته مسابقات بوکس با سایر رشته‌های ورزشی فرق می‌کند و تمام کشورهای عضو فدراسیون جهانی بوکس، مدعی گرفتن مدال هستند. کسی نمی‌تواند از قبل پیش‌بینی کند که کشوری در مسابقات بوکس حاضر می‌شود و  امیدی برای گرفتن مدال ندارد، چون کسب مدال در مقابل این همه مدعی بسیار سخت است.

وی در خصوص برگزاری اردوی مشترک تیم ملی بزرگسالان کشورمان با تیم‌های قدرتمند بوکس دنیا گفت: اردوی تیم ملی بزرگسالان از شنبه ( 16 اسفند ماه) در تهران آغاز می‌شود. بعد از تعطیلات نوروز هم ملی‌پوشان اردوی دیگری خواهند داشت. همچنین مترصد این هستیم که ملی‌پوشان المپیکی‌مان را به یک تورنمنت بین‌المللی و اردوی مشترک یا یکی از کشور صاحب نام بوکس دنیا اعزام کنیم. با کشورهای ازبکستان، آذربایجان، ارمنستان و ... در حال رایزنی هستیم. 

قبایی‌زاده خاطرنشان کرد: جا دارد برای سلامتی همه مردم آرزوی سلامتی کنم و ان‌شاالله بیماری منحوس کرونا ریشه‌کن شود. از مسئولان 31 هیأت‌ استانی و بیش از 400 هیئت شهرستانی که جانانه برای پیشرفت و سربلندی بوکس تلاش می‌کنند، صمیمانه سپاسگزارم. از تمامی داوران عزیزی که در مسابقات لیگ بدون هیچ چشم داشتی به منظور برگزاری رقابتها به فدراسیون بوکس کمک کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم و دستان‌شان را می‌بوسم.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول