اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ترکمنستان رئیس جدید «اکو» در سال جاری میلادی

وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت: در سال جاری میلادی ریاست سازمان همکاری اقتصادی(اکو) به این کشور منتقل خواهد شد.

ترکمنستان رئیس جدید «اکو» در سال جاری میلادی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت: در سال جاری میلادی ریاست سازمان همکاری اقتصادی(اکو) به این کشور منتقل خواهد شد.

در این راستا، پیش نویسی با موضوعاتی مانند فعالیت کشورهای عضو سازمان اکو در بخش سرمایه گذاری، تشکیل مناطق آزاد اقتصادی و دالانهای تجاری، حمل و نقل، انرژی و تدارکات تهیه شده است.

همچنین تاکید شد برای ایجاد اطمینان از حمل و نقل پایدار کالا در شرایط اضطراری، ایجاد مشارکت در زمینه انرژی پایدار در میان کشورهای عضو ضروری است.

در این پیش نویس دیگر مواضع این کشور مانند حمایت و تقویت همکاری فرهنگی و بشردوستانه متقابل، ایجاد همکاری در زمینه کشت و صنعت به منظور تامین امنیت غذایی، تقویت تحقیقات علمی با هدف مبارزه با ویروس کرونا آمده است.

همچنین در این جلسه مطرح شد که اولویت ترکمنستان در دوران ریاست بر این سازمان کمک به تقویت وضعیت اقتصادی - اجتماعی افغانستان خواهد بود.

در پایان جلسه دولت، «قربانقلی بردی محمد اف» رئیس جمهور این کشور تذکر داد: با توجه به اینکه ترکمنستان از سال 1992 عضو این سازمان است، در این نشست حتما گزارشی از نتایج بدست آمده برای کشور ارائه دهند.

در راستای اجرای این وظایف و بررسی برگزاری پانزدهمین نشست سازمان در عشق آباد، پیش بینی می‌شود که دبیرکل سازمان اکو در ماه جاری به ترکمنستان سفر کند.

شایان ذکر است در چهاردهمین نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، ریاست این سازمان برعهده این کشور گذاشته خواهد شد.  

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول