اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ثبات «فولاد» در هفته ریزش بورس/ صف فروش «سصفها» پس از افزایش سرمایه

بازار سرمایه در هفته جاری ۲.۲ درصد دیگر افت کرد و بیشتر نمادهای بورس با کاهش قیمت مواجه شدند، با این وجود سهام فولاد مبارکه نسبت به هفته گذشته با رشد جزئی همراه شد، «سصفها» نیز این هفته پس از به ثبت رساندن افزایش سرمایه بازگشایی شد اما تحت تاثیر جو منفی بازار به صف فروش نشست.

ثبات «فولاد» در هفته ریزش بورس/ صف فروش «سصفها» پس از افزایش سرمایه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای شهر در هفته میانی آخرین ماه سال با افت جزئی همراه شدند، دلار که از هفته گذشته در کانال ۲۵ هزار تومان قرار گرفته بود این هفته یک پله سقوط را تجربه کرد و بر اساس آخرین به‌روزرسانی صرافی ملی هر دلار ۲۴ هزار و ۶۷۴ تومان به فروش می‌رسد، این عدد نسبت به ابتدای این هفته ۵۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد. 

در دومین روز هفته روند بازار طلا همچنان با شیب ملایمی نزولی است، قیمت طلا تقریباً ثابت ماند اما سکه با یک رفت و برگشت به کانال ۱۰ میلیون تومان همراه بود، قیمت سکه امامی در معاملات امروز به ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بازگشت.

سکه طرح قدیم در بازار به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و نیم‌سکه هم با قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار، ربع‌سکه ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد، همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به گرمی یک میلیون و ۶۰ هزار تومان رسید.

در بازار سرمایه این هفته شاهد افت پیاپی ۱۰ روزه شاخص کل بودیم، هر چند روز سه شنبه بار دیگر شاخص به رنگ سبز درآمد اما کاهش حجم معاملات گویای بی رغبتی سهامداران در خرید و فروش است؛ میانگین ارزش معاملات خرد این هفته به کمتر از ۴ هزار میلیارد تومان رسید و رکورد کمترین معاملات انجام شده در سال ۱۳۹۹ را به ثبت رساند.

 

افت ۲.۲ درصدی شاخص کل بورس​

دوشنبه ۱۱ اسفند ماه؛ بازار متفاوتی نسبت به روزهای قبل را شاهد بودیم و با توجه به مصوبه جدید شورای عالی بورس و الزام صندوق‌ها به خرید از بازار سهام صف فروش پس از مدتی قفل بازار در سهام بزرگ جمع شد و در برخی نمادها شاهد رشد قیمتی به محدوده سبز نیز بودیم. 

فولاد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشت با این حال این شاخص روز دوشنبه با افت ۰.۳۳ درصدی و کاهش ۳۹۴۴ واحدی به ۱.۱۸۱ میلیون واحد رسید، شاخص هم‌وزن ۰.۲۳ درصد افت کرد و با منفی ۹۷۴ واحد به ۴۳۱ هزار واحد رسید.

سه شنبه ۱۲ اسفند ماه؛ بازار همانند دیروز بود و خریداران در قیمت‌های منفی در نمادهای بزرگ خریدار بودند و صف فروش در نمادهای شاخص ساز به چشم نمی‌خورد، حمایت خوبی از نمادهای بزرگ بازار شکل گرفت، هرچند هنوز تعداد نمادهای قفل در صف فروش بخصوص در نمادهای کوچک بازار قابل توجه است.

پس از گذشته دو هفته و برای نخستین بار در اسفند شاخص کل با رشد مواجه شد، هرچند رشد ۰.۴ درصدی قابل توجه نبود و در نهایت شاخص را به ۱.۱۸۶ میلیون واحد رساند، شاخص هم‌وزن ۰.۰۵ درصد رشد کرد و با منفی ۱۹۸ واحد به ۴۳۱ هزار واحد رسید.

چهارشنبه ۱۳ اسفند ماه؛ فشار عرضه در بازار بیشتر از تقاضا بود و با افت قیمتی در اکثر نمادهای بازار روبرو شدیم و در نهایت بسیاری از نمادها صف فروش تشکیل دادند. البته باز هم در نمادهای بزرگ خریداران در دامنه منفی خریدار بودند. پایین آمدن سود بین‌بانکی خبری که امروز می‌توانست باعث تغییر در نحوه معاملات شود هم تأثیر زیادی نداشت.

شاخص کل در جریان معاملات روز گذشته با افت ۰.۷۰ درصدی و کاهش ۸۳۰۱ واحدی به ۱.۱۷۷ میلیون واحد رسید، شاخص هم‌وزن نیز ۰.۰۹ درصد افت کرد و با منفی ۳۷۹ واحد به ۴۳۱ هزار واحد رسید. 

 

ثبات «فولاد» در هفته ریزش بورس

شرکت‌های اصفهانی فعال در بورس همچون کلیت بازار این روزها افت‌های پی در پی را تجربه می‌کنند و به ندرت می‌توان نمادی را یافت که رشد کند، معدود نمادهایی که یک روز مثبت می‌شوند نمی‌توانند زیاد دوام بیاورند و فشار عرضه آن‌ها را به صف فروش سوق می‌دهد.

علی‌رغم جو منفی بازار در هفته جاری و افت ۲.۲ درصدی شاخص کل، قیمت سهام فولاد مبارکه به لطف خریدهای میلیونی حقوقی تقریباً ثابت ماند، فولاد هفته گذشته را با ۱۱۶۴ تومان و این هفته را با ۱۱۷۴ تومان به پایان رساند، امروز ۸۰ درصد از کل خریدهای صورت گرفته در نماد فولاد به حقوقی‌ها تعلق داشت.

توریل این هفته گزارش فعالیت دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ماه خود را منتشر کرد که بر اساس آن درآمد شناسایی شده در این مدت ۳۸ درصد بالاتر از متوسط درآمد شناسایی شده طی ۱۰ ماه گذشته بود، متوسط درآمد ماهیانه شناسایی شده طی ۱۱ ماهه امسال بالغ بر ۷۴۰ میلیارد ریال بوده، درحالی که متوسط درآمد ماهیانه شناسایی شده طی ۱۲ ماهه سال گذشته بالغ بر ۴۵۶ میلیارد ریال بوده ایست.

شرکت نفت سپاهان پس از آن که افزایش سرمایه ۵۸ درصدی خود را هفته گذشته در مجمع عمومی به تصویب رساند، یکشنبه بازگشایی و تحت تأثیر جو منفی بازار با صف فروش مواجه شد، شسپا چهارشنبه از منفی به مثبت رسید و صف خرید بالای ۱۰ میلیون برای این نماد شکل گرفت.

از معدود نمادهایی که این هفته با رشد قیمت مواجه شد، شصفها بود؛ سهام پتروشیمی اصفهان ۱۲ هزار و ۶۳۷ تومان معامله شده بود امروز اغلب در صف خرید داد و ستد شد و به عدد ۱۳ هزار و ۱۴۴ تومان افزایش یافت.

سیمان سپاهان این هفته نوسان زیادی را تجربه کرد از ۸۷۶ تومان به ۸۵۴ تومان کاهش یافت، با رشد در روزهای دوشنبه و سه شنبه از ۹۰۰ تومان هم گذر کرد اما بار دیگر در معاملات روز چهارشنبه با افت قیمت به ۸۸۳ تومان رسید.

صف فروش «سصفها» پس از افزایش سرمایه

سیمان اصفهان دیگر نماینده اصفهان در گروه مصالح ساختمانی، این هفته پس از ثبت افزایش سرمایه بازگشایی شد و از صف خرید به صف فروش رسید، سصفها که از مهر تا دی رشد ۴ برابری را تجربه کرده و از ۴۰ هزار تومان هم فراتر رفته بود، نزدیکی ۳۰ هزار تومان بسته شد و این هفته حوالی ۱۳ هزار تومان باز شد.

ذوب‌آهن اصفهان یکی دیگر از نمادهای بزرگ اصفهانی در بازار فرابورس، این روزها نسبت به دیگر نمادها شرایط نامناسب‌تری دارد، ذوب که در اوایل مرداد ماه در محدوده ۱۱۵۰ تومان معامله می‌شد پس از ریزش بورس دوسوم ارزش خود را از دست داده و در پایان معاملات این هفته به ۳۸۳ تومان رسیده است، آخرین بار ابتدای اردیبهشت بود که ذوب وارد کانال ۴۰۰ تومان شده بود و حالا بار دیگر قیمت اردیبهشت و فروردین رسیده است.

در جریان معاملات امروز، زکشت، غشصفها، وتوکا، زگلدشت، زقیام، قصفها، فروی، شپلی و دفارا از جمله نمادهای اصفهانی بورس بودند که تمام معاملاتشان کم رونق و در کف دامنه نوسان انجام شد به طوری که هیچکدام حتی به اندازه حجم مبنا هم معامله نشدند.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول