اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

عبور واردات و صادرات کشور از مرز ۶۰ میلیارد دلاری/ تولید سالانه ۳۱ میلیون تن فولاد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مجموع صادرات و واردات کشور از مرز ۶۰ میلیارد دلار فراتر رفته، گفت: در خصوص صادرات شاهد رونق اقتصادی در بخش صنعت، معدن و تجارت هستیم و علی‌رغم محدودیت‌ها صادرات خوبی داریم.

عبور واردات و صادرات کشور از مرز ۶۰ میلیارد دلاری/ تولید سالانه ۳۱ میلیون تن فولاد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علیرضا شهیدی عصر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، با اشاره به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، اظهار کرد: جدای از تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران، اقتصاد دنیا طی ماه‌های اخیر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با تدابیر رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های وزارت صمت تلاش شده با همگرایی، صنایع کشور به نحو مطلوبی مدیریت شود، به‌گونه‌ای که بسیاری از کارخانه‌های تعطیل‌شده هم‌اکنون به چرخه تولید بازگشته‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خروج دو غول بزرگ تولید لوازم خانگی از کشور، افزود: با این اقدام، برندهای داخلی اکنون توانسته‌اند کمبود تولیدات لوازم خانگی را به‌گونه‌ای جبران کنند.

شهیدی تصریح کرد: در زمینه مدیریت منابع مالی کشور نظم خوبی در حال شکل‌گیری است و از شلختگی گذشته فاصله گرفته‌ایم، با این وجود مدیریت با پول خیلی افتخارآفرین نیست.

وی با بیان اینکه مجموع صادرات و واردات کشور از مرز ۶۰ میلیارد دلار فراتر رفته، افزود: در خصوص صادرات شاهد رونق اقتصادی در بخش صنعت، معدن و تجارت هستیم و علی‌رغم محدودیت‌ها صادرات خوبی داریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به پیشرفت‌های حوزه معاونت‌های معدنی وزارت صمت اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود شیوع کرونا و افت تولیدات، اما تولید فولاد ایران افزایش پیدا کرده و در ردیف ۱۰ کشور برتر دنیا در این زمینه قرار داریم.

شهیدی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱ میلیون تن فولاد سالانه تولید می‌شود، ضمن اینکه در افق ۱۴۰۴ سیاست‌گذاری شده که این میزان تولید به ۵۵ میلیون تن افزایش یابد و تحقق این مهم نیازمند ۱۶۰ میلیون تن استخراج سنگ آهن داشته باشیم.

وی ادامه داد:  آنچه امروز ذخیره سنگ آهن بوده، حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن است و اگر معدن جدیدی پیدا نکنیم و تولید فولاد را افزایش ندهیم حدود ۱۴ سال بیشتر سنگ آهن نداریم و پس از آن برای تامین مواد اولیه صنایع معدنی با مشکل مواجه خواهیم شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تغییراتی در سیاست‌گذاری‌های سازمان زمین‌شناسی انجام شده، افزود: در تلاش هستیم از مرحله سنتی خارج و به مدرن تغییر حالت و عملکرد دهیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول