اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام ترکیه‌ای: تحریم‌های آمریکا تاثیری نداشته/ به دنبال خرید سری دوم «اس-400» هستیم

رئیس نهاد صنایع دفاعی ترکیه ضمن اشاره به بی‌اثر بودن تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا به دلیل خرید سامانه‌های دفاعی روس، گفت ترکیه در حال مذاکره برای خرید سری دیگری از سامانه‌های «اس-400» است.

مقام ترکیه‌ای: تحریم‌های آمریکا تاثیری نداشته/ به دنبال خرید سری دوم «اس-400» هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل دمیر»‌ رئیس نهاد صنایع دفاعی ترکیه گفت محدودیت‌های «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» (کاتسا) بر بخش دفاعی آنکارا به دلیل خرید تجهیزات دفاعی روسیه، تاثیری نداشته است.

وی گفت: ما متوجه هیچ نوع تاثیر مستقیم [این تحریم‌ها] نشدیم. باید ببینیم کاتسا چطور عمل می‌کند اما در حال حاضر پیامد مشخصی وجود ندارد.

به گزارش «اسپوتنیک»، این مقام ترکیه‌ای افزود: اگر [آمریکایی‌ها] فکر می‌کنند این (تحریم‌ها) ما را از اتخاذ تصمیمات ملی دلسرد می‌کند، تصور اشتباهی دارند.

دمیر همچنین تایید کرد که آنکارا عیلرغم تهدید به تحریم آمریکا، در حال مذاکره برای خرید سری دیگری از اس-۴۰۰ از روسیه است. وی گفت: زبان تحریم‌ها بر تصمیم ترکیه اثری ندارد.

پیش‌تر «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که ترکیه طی دهه گذشته چند فرصت برای خرید سامانه دفاع موشکی پاتریوت از آمریکا داشته اما به جای آن، اس-۴۰۰ را انتخاب کرد که برای روسیه،‌ درآمد، دسترسی و نفوذ را فراهم می‌آورد.

وی افزود: «ترکیه همچنان از برنامه تولید جنگنده اف-۳۵ کنار خواهد ماند و از آنکارا می‌خواهیم پیشبرد اس-۴۰۰ را متوقف کند. سیاست ما درباره تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه اس-۴۰۰ تغییری نکرده است.»

آمریکا آذرماه صنایع دفاعی ترکیه و «ابراهیم دمیر» رئیس این سازمان را به دلیل اقدام آنکارا برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ به فهرست تحریم‌های خود افزود. واشنگتن مدعی شده بود آنکارا به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون‌ اکسپورت» و خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به کاتسا قرار گرفته است.

ترکیه به دنبال امتناع آمریکا در فروش سامانه‌های دفاع موشکی تصمیم به خرید سامانه‌ های دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه گرفت و این سامانه را در چند نوبت تحویل گرفت و همین مسئله باعث شد که واشنگتن، آنکارا را از پروژه تولید جنگنده ‌های اف ۳۵ حذف کند.

آمریکا مدعی است که استفاده از اس ۴۰۰ در کنار اف-۳۵ باعث خواهد شد که کدها و فناوری این جنگنده‌‌های مدرن افشا شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول