اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

چین به دنبال استقلال و پیشتازی در لبه فناوری‌

مقامات چینی اعلام کردند که این کشور به صورت جدی به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف خود در برخی فناوری‌های مهم و کاهش وابستگی خود به خارج است.

چین به دنبال استقلال و پیشتازی در لبه فناوری‌

 به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، مقامات چینی اعلام کردند که این کشور به دنبال بالا بردن توان خود در حوزه فناوری‌های نوین است و می‌خواهد با تقویت حضور خود در این حوزه وابستگی خود به خارج را که از سوی آ‌مریکا همواره مورد تهدید بوده، کاهش دهد. از جمله این حوزه‌ها که چینی‌ها می‌خواهند در آنها سطح فناوری خود را به سطح آمریکا برسانند می‌توان به تولید تراشه‌ها، نرم‌افزارها و موادی اشاره کرد که تأثیر به سزایی بر ساختار قدرت جهانی دارند.

قرار است چند روز دیگر دو نشست در چین با حضور نمایندگان و سیاست‌مداران بلندپایه این کشور برگزار شده و در باره توسعه برخی سیاست‌ها به خصوص برنامه چهار سال آینده این کشور تصمیم‌گیری شود که از قضا پیشرفت در حوزه فناوری یکی از اصلی‌ترین مباحث مورد بحث در این نشست‌ها خواهد بود.

پرداختن به وابستگی بیش از حد چین به برخی از محصولات و کالاهای خارجی در ساخت برخی تولیدات ضروری و استراتژیک همواره یکی از موضوعات مورد بحث در این نشست‌ها از سوی نمایندگان و سیاستمداران این کشور بوده  و آنها سعی کرده‌اند تا با ارائه پیشنهاد‌ات در حوزه‌های مختلف این موضوع را حل کنند.

از جمله طرح‌های حاضران در این نشست‌ها بالا بردن سرمایه‌گذاری دولت در این حوزه، ایجاد استعداد و ارائه اقدامات حمایتی دیگر بوده است.

کارشناسان بر این باورند که در نشست‌های پیش رو شاهد ارائه طرح‌های بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول