اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

افتتاح 42 پروژه عمرانی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور

آیین افتتاح 42 ساختمان آموزشی و کمک آموزشی و همچنین کلنگ‌زنی آغاز عملیات 42 پروژه آموزشی و کمک ‌آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور امروز با حضور مسؤولان حوزه‌های علمیه خواهران و پیام آیت‌الله مکارم شیرازی از طریق ارتباط ویدیویی با نقاط مختلف کشور در قم برگزار شد.

افتتاح 42 پروژه عمرانی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیین افتتاح 42 ساختمان آموزشی و کمک آموزشی و همچنین کلنگ‌زنی آغاز عملیات 42 پروژه آموزشی و کمک ‌آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور ظهر امروز در قم برگزار شد.

غلامحسین محمدی‌زاده معاون پشتیبانی و منابع انسانی حوزه‌های علمیه خواهران در ابتدای این برنامه عنوان کرد: در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران 42 پروژه عمرانی مربوط به حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور افتتاح و همچنین 42 پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های در دست پیگیری توسط مرکز مدیریت حوزه‌های خواهران بیشتر از این تعدادی است که امروز افتتاح می‌شود افزود: فعلا فقط 42 مورد آن تکمیل شده و به اتمام رسیده است و امید است در آینده‌ای نزدیک سایر طرح‌ها نیز به اتمام برسند.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی حوزه‌های علمیه خواهران تکمیل این پروژه‌ها را مرهون تلاش‌های شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران دانست و گفت: استانداری استان‌های مختلف، سازمان‌های برنامه و بودجه، شهرداری‌ها، سازمان‌های ضمن شهری و مؤسسان نیز کمک بسیاری در راستای پیشبرد این طرح‌ها انجام دادند که قابل قدردانی است.

در ادامه این برنامه آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع عالیقدر جهان اسلام ضمن پیام تصویری که در این برنامه اکران شد اظهار کرد: یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند انقلاب اسلامی بوده است که در سایه آن نعمت‌های دیگری پدید آمده است.

وی با اشاره به محدودیت فعالیت‌های علمی و عملی بانوان در ایام قبل از انقلاب اسلامی افزود: پیشرفت جامعه زنان ایران بعد از انقلاب یکی از نعمت‌های مهم انقلاب است.

آیت‌الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در ادامه این برنامه حرکت رو به پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران را امری مطلوب برشمرد و گفت: اگر حوزه‌ها قصد پرورش طلاب، علما، فضلا و اندیشمندان بزرگ دارند لازمه‌اش همین است که بستر برای آموزش آنان فراهم شود.

وی اذعان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به گذشته رشد کمی و کیفی خوبی پیدا کرده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم استفاده از محیط‌های آموزشی حوزه‌های خواهران توسط بانوان طلبه را حسنه‌ای برای خیران و بناکنندگان این مراکز دانست و گفت: هر تدریس، پژوهشگری، آموزش و تربیت و انتقال علوم دینی در این حوزه‌ها صورت گیرد ثوابی در نامه عمل خیران نیک اندیش این بناها به ثبت خواهد رسید.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این برنامه  ضمن برقراری ارتباط ویدیویی با مسؤولان حوزه‌های علمیه خواهران در شهرهای سراسر کشور فرمان افتتاح 42 پروژه‌ به اتمام رسیده و کلنگ‌زنی 42 پروژه‌ جدید را صادر کرد.

در بخش پایانی این برنامه نیز از خیران نیک اندیش که در راستای تأمین هزینه‌های ساخت و تکمیل این پروژه‌ها همکاری داشته‌اند قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/78005/آ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول