اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بهره‌برداری از ۲۲ پروژه تامین آب و برق در استان فارس

در راستای پویش هفته چهل و سوم الف – ب- ایران، با حضور مجازی وزیر نیرو هم‌زمان افتتاح ۲۲ پروژه وزارت نیرو در حوزه آب و برق همچنین بهره‌برداری از ۵ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با سرمایه‌گذاری ۶۵۱ میلیارد ریال آغاز شد.

بهره‌برداری از ۲۲ پروژه تامین آب و برق در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نماینده ولی فقیه در استان فارس در این آیین با بیان اینکه در سال جهش تولید تلاش‌های فراوان برای عمران و آبادانی صورت گرفته و استان فارس هم به ویژه در حوزه تامین برق و انرژی گام های موثر برداشته است اظهار داشت : حرکت سازنده ایجاد شده در زمینه عمران و آبادانی فارس قابل ستایش است.
 
آیت الله دژکام افزود: این تلاش‌ها نمودی از موفقیت خدمتگزاران ملت در کارزار تحریم‌های ظالمانه است و امید که آغازی برای توسعه بیشتر در استان فارس باشد و سال 1400 با گام‌های بلندتر در جهت توسعه در استان فارس آغاز شود.

وزیر نیرو نیز در این آیین با بیان اینکه امروز برای مردم فارس و جنوب کشور روز خاطره انگیزی است گفت: حمایت امام جمعه شیراز از مسوولان خدمتگزار در استان فارس پشتوانه ای برای خادمان مردم است.

رضا اردکانیان افزود: شتاب بهره‌برداری از طرح‌های تامین برق و انرژی در استان فارس و جنوب کشور تا پایان دولت ادامه دارد طرح‌های متعدد به مدار بهره‌برداری رسیده و این مسیر ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح های پویش الف - ب- ایران اقدامی در جهت توسعه زیرساخت‌های تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور است اظهار داشت: این طرح ها نیروگاه مقیاس کوچک 1.9 مگاواتی مرودشت با اعتباری معادل 131 میلیار ریال، طرح افزایش ظرفیت ایستگاه انتقال برق دارابگرد و طرح افزایش ظرفیت ایستگاه انتقال برق درودزن با اعتباری معادل 260 میلیارد ریال است که در شهرستان های داراب و مرودشت افتتاح می شود.

غلامرضا نصیری افزود: همچنین در قالب این پویش دو بی خط 66 کیلوولت و کلیدخانه 20 کیلو ولت در استان بوشهر با سرمایه گذاری 260 میلیارد ریال  به بهره برداری می رسد که هدف از راه اندازی این طرح ها، تقویت شبکه 66 کیلوولت شهر بوشهر و امکان تغذیه پست 66 کیلوولت نیایش در آینده و تامین برق پروژه مسکن مهرو متقاضیان جدید در شهر بوشهر همچنین پاسخگویی به متقاضیان برق کشاورزی ، شیلات و روستایی می باشد.

وی با بیان مشخصات نیروگاه مقیاس کوچک 1.9 مگاواتی مرودشت اظهار داشت: این نیروگاه با تولید سالانه 15 میلیون کیلووات ساعت برق در شهرستان مرودشت ساخته شده و برای 6 نفر به طورمستقیم اشتغال ایجاد می کند همچنین این نیروگاه با هدف کاهش تلفات، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده از انرژی پاک و کاهش آلودگی محیط زیست وکاهش بار پست سهل آباد دراین شهرستان احداث شده است.

نصیری ادامه داد : امسال در مجموع، 380 میلیارد تومان طرح برق و انرژی در فارس به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه پویش هر هفته الف ب_ ایران در راستای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش رضایتمندی مردمی در عرصه خدمت رسانی است، اضافه کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح ها  تامین برق  و افزایش پایداری شبکه، کاهش خاموشی‌ها، تقویت شبکه، تامین برق برای مشترکین جدید ، بهبود پایداری شبکه های  63 کیلوولت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر افزود: ظرفیت  ایستگاه انتقال برق داراب گرد با بهره برداری از طرح های جدید از 15 به 40 مگاولت آمپر افزایش می یابد ، کاهش بار مصرفی ایستگاه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و تامین برق پایدار جهت حدود 22 هزار  خانوار شهر داراب  از جمله اهداف این طرح است همچنین ظرفیت پست انتقال برق درود زن ،  از15 به 40 مگاولت آمپر افزایش می یابد.

نصیری ادامه داد: کاهش بار مصرفی ایستگاه درودزن، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و امکان تامین برق متقاضیان فعلی و آینده کشاورزی هم از جمله اهداف این طرح در شهرستان مرودشت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر  خاطرنشان کرد: پویش هر هفته الف – ب- ایران به ابتکار وزارت نیرو آغاز شد و همچنان ادامه دارد که این طرح ارزشمند با محوریت هر هفته الف – ب-ایران "ساخت و سازها" و "ساز و کارها" به اجرا در آمد و ثمرات ارزشمندی برای استان فارس و جنوب کشور داشته است.

 وی با عنوان این که اصلاح ساز و کارها و روند ها در کنار توسعه ساخت و سازها و طرح ها ، در دستور کار شرکت برق منطقه ای قرار دارد، یادآور شد: برنامه ریزی صورت گرفته برای شاخص های عملکردی سال جاری شامل؛ برنامه کلان، مشترکین، سیستم اطلاعات جغرافیایی ، کاهش تلفات، افزایش ظرفیت پست ها و اصلاح خطوط، و افزایش ایمنی مسیر اصلی حرکت این پویش است.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان فارس در حاشیه چهل و سومین هفته پویش الف، ب ایران وزارت نیرو گفت: در این مرحله از پویش در استان فارس شش روستا با 52 خانوار در شهرستان های ممسنی، داراب، کازرون و نیریز با اعتبار 27 میلیارد تومان از نعمت برق بهره مند شدند و تا پایان سال پنج روستای دیگر نیز به شبکه برق متصل خواهند شد.

احمدرضا خسروی به عشایر فارس نوید داد: برای اولین بار در کشور، برق قابل حمل ویژه عشایر را خواهیم داشت که 21 اسفندماه در حضور ریاست جمهوری رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان فارس، معین 8 استان جنوبی در زمینه خرید تجهیزات برق قابل حمل ویژه عشایر می باشد، از خرید 5 هزار و 100 دستگاه به ارزش 460 میلیارد ریال خبر داد.

این مسئول با اشاره به تلاش برای افزایش سهمیه و خرید دستگاه های برق قابل حمل ویژه عشایر بیان کرد: از 5 هزار و 100 دستگاه فعلی، هزار و 850 دستگاه برای فارس و عشایر آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 400 روستا در فارس دارای برق هستند، متذکر شد: هدف ما زدودن چهره فقر از روستاها با خدمات رسانی مطلوب می باشد.

خسروی گفت: سیاست وزارت نیرو برق رسانی به روستاهای دارای کد و سکونت دائم با حداقل 10 خانوار می باشد که ما در فارس پیشرو بوده و روستاهای کمتر از 10 خانوار را نیز برق رسانی می کنیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول