اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

لزوم عزم همگانی برای ارتقای خدمات فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی بر ارتقای خدمات فرهنگی و اجتماعی برای ساکنان مناطق محروم و سکونت‌گاه‌های غیررسمی تاکید کرد.

لزوم عزم همگانی برای ارتقای خدمات فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی بدرشکوهی امروز در جلسه هیأت اندیشه‌ورز استان در دانشگاه تبریز با تأکید بر ارتقای خدمات فرهنگی و اجتماعی برای ساکنان مناطق محروم و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، موفقیت در این زمینه را نیازمند همراهی و همدلی مردم و همکاری همه دستگاه‌ها دانست و اظهار داشت: نخبگان و گروه‌های مرجع و اساتید حوزه و دانشگاه نقش برجسته و تعیین‌کننده‌ای در این زمینه دارند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی در مدیریت بیماری کرونا و ارائه خدمات حمایتی به افراد آسیب‌دیده، جایگاه برجسته‌ای در سطح کشور دارد، افزود: این مهم در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی مدافعان سلامت، همکاری دستگاه‌های دولتی و عمومی و مهم‌تر از همه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم به دست آمده است.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: توزیع بیش از 750 هزار بسته بهداشتی و معیشتی به ارزش بیش از 180 میلیارد تومان در مناطق محروم و سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان در قالب کمک‌های مومنانه و حمایتی توسط دستگاه‌های مختلف، خیریه‌ها و دفاتر تسهیل‌گری، جلوه‌های درخشانی از همدلی و همبستگی مردم در مقاطع بحرانی را نمایان ساخت.

بدر‌شکوهی متذکر شد: با توجه به تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته، یکی از چالش‌هایی دوران پساکرونا، بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی برای اقشار آسیب‌دیده همچنین تألمات روحی و روانی بازماندگان افراد فوت ‌شده از این بیماری خواهد بود.

وی تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط و متولیان امر در استان تدابیر لازم را برای ارائه حمایت‌های مادی و معنوی به‌ویژه ارائه خدمات مشاوره‌ای به افراد آسیب‌دیده در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین از رسانه‌های عمومی به‌ویژه صدا و سیما و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بسترسازی برای افزایش مشارکت‌های مردمی و ارتقای آموزش‌های همگانی در پیشگیری از بیماری کرونا قدردانی کرد و خواستار انعکاس بیشتر خدمات سازمان‌های مردم‌نهاد، موسسات خیریه و دفاتر تسهیل‌گری در این زمینه شد.

در ابتدای این جلسه نتایج یک تحقیق دانشگاهی در خصوص مبانی اعتقادی مدیریت دوران پساکرونا ارائه شد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول