اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ازدواج به سبک مجازی دردسر آفرین شد

رئیس پلیس فتای استان زنجان از دستگیری شهروندی که از طریق انتشار تصاویر خصوصی نسبت به تهدید اقدام می‌کرد، خبر داد.

ازدواج به سبک مجازی دردسر آفرین شد

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان زنجان ادامه داد: با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم توقیف و به پلیس فتا زنجان دلالت و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی گردید.

وی گفت: متهم در اظهارات خود بیان داشت از طریق شبکه تلگرام با شاکی پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد وی به بهانه آشنایی و ازدواج، اقدام به دریافت تصاویر خصوصی کرده و با تهدید به انتشار این تصاویر، قصد اخاذی و برقراری ارتباطات نامتعارف را داشت.

آدینه‌لو با بیان اینکه فضای مجازی محل مناسبی برای نگهداری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست چرا که امکان  سوء‌استفاده افراد فرصت طلب وجود دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان امنیت گفت: فضای مجازی موضوعی فراگیر است که متوجه بخش‌های وسیع کشور و همچنین افراد است و از یک سو باید بستر مناسب برای تأمین امنیت فضای مجازی فراهم شود و از سوی دیگر در بخش فردی، افراد باید بدانند که چطور می‌توانند امنیت فضای مجازی خود را مدیریت کنند.

گفتنی است، بیشترین مشکلات و کلاهبرداری‌ها مربوط به جرائم اقتصادی است و برداشت‌های غیرمجاز به ترفندهای مختلف و به تناسب اتفاقات در جامعه متفاوت است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول