اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی؛ ترامپ همچنان بانفوذترین جمهوری‌خواه در آمریکا

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با گذشت بیش از یک ماه از ترک کاخ سفید همچنان بانفوذترین عضو حزب جمهوری‌خواه در آمریکاست و حمایت پایگاه رای‌دهندگان وفادار این حزب را دارد.

نظرسنجی؛ ترامپ همچنان بانفوذترین جمهوری‌خواه در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج نظرسنجی «هاروارد کپس- هریس» که وبگاه خبری «هیل» آن را به صورت اختصاصی منتشر کرد نشان می‌دهد اغلب رای‌دهندگان جمهوری‌خواه از نامزدی ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا حمایت می‌کنند.

در این نظرسنجی، ۵۲ درصد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه گفتند از ترامپ که احتمالاً در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ بعد از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ شرکت خواهد کرد، حمایت می‌کنند.

به گزارش هیل، این نتیجه نشان می‌دهد او با اختلاف محبوب‌ترین نامزد حزب جمهوری‌خواه خواهد بود. بعد از ترامپ، «مایک پنس» معاون وی در دوران ریاست‌جمهوری، با ۱۸ درصد و «نیکی هیلی» سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل تنها با هفت درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

این نظرسنجی نشان داد اگر ترامپ تصمیم بگیرد که در انتخابات آتی شرکت نکند، پنس از حمایت حداکثری برخوردار خواهد شد.

بر این اساس، چهل و یک درصد رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه حاضر در این نظرسنجی گفتند در صورت غیبت ترامپ، پنس را ترجیح می‌دهند. بعد از او سناتور «تد کروز» با حمایت ۱۶ درصدی در جایگاه دوم و سپس نیکی هیلی با حمایت ۱۰ درصدی رای‌دهندگان در رده سوم قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، نتایج نشان می‌دهد بیش از یک ماه از خروج ترامپ از کاخ سفید، او همچنان پرنفوذترین جمهوری‌خواه در آمریکاست و از حمایت پایگاه رای‌دهندگان وفادار برخوردار است.

علیرغم شکست ترامپ در انتخابات ماه نوامبر، حدود دو سوم رای‌دهندگان معادل ۶۴ درصد معتقدند وی در واقع برنده این انتخابات بوده و انتخابات از او به سرقت رفت.

در همین حال، ۶۱ درصد گفتند که اعتقاد دارند بایدن تنها یک دوره رئیس‌جمهور خواهد بود، در حالی که حدود ۳۹ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند انتظار دارند رئیس‌جمهور ۷۸ ساله این کشور بار دیگر در انتخابات شرکت کند.

شصت و هفت درصد رای‌دهندگان دموکرات گفتند او برای حضور دوباره در کاخ سفید رقابت خواهد کرد. در حالی که ۴۰ درصد گفتند او رئیس‌جمهور یک دوره‌ای خواهد شد.

در مقابل، ۸۲ درصد جمهوری‌خواهان معتقدند بایدن برای دور دوم رقابت نخواهد کرد و تنها ۱۸ درصد گفتند او وارد رقابت‌های انتخاباتی آتی خواهد شد.

ترامپ در اولین سخنرانی خود از زمان پایان ریاستش در کاخ سفید در نشست حزب جمهوریخواه (CPAC) تاکید کرد که به دنبال تشکیل یک حزب جدید در آمریکا نیست و در حزب جمهوری‌خواه باقی خواهد ماند.

وی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به انتخابات میان دوره ای کنگره در سال ۲۰۲۲ تاکید کرد که جمهوری‌خواهان در این انتخابات پیروز می‌شوند. ترامپ به طور ضمنی به حضور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ هم اشاره کرد و گفت: «ممکن است تصمیم بگیرم آنها (دموکراتها) را برای بار سوم شکست دهم.»

پیش از این «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا و از چهره‌های بانفوذ این حزب گفت در صورت موفقیت ترامپ در کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴، از وی حمایت خواهد کرد.

ترامپ بعد از تبرئه ‌شدن در دادگاه استیضاح مجلس سنا، طی بیانیه‌ای مبنی بر بازگشت خود به عرصه سیاست با وعده «ظهور با دیدگاهی روشن برای آینده آمریکا»، گفت کارهای زیادی پیش رو دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول